• Röret

Gudmor åt flera barn??

Hej, har en liten undran...

Jag och mina vänner har alltid sagt att jag ska bli gudmor åt deras barn. Dom har ännu inte fått barn/ blivit gravida ännu.

Nu har min kusin frågat om jag vill bli gudmor till deras barn. Visst borde man väl kunna vara gudmor åt flera olika barn?

• Svar på tråden Gudmor åt flera barn??
  • Idiwiwi

Ja herregud! Min gudmor är Gudmor åt fem barn!! (Men jag är den första födda 0.0) :)

• Röret

Ja jag känner också att det borde vara ok. Är hon gudmor åt olika familjer då? Eller är det en och samma familj?

• Idiwiwi
    Röret skrev 2018-01-02 19:47:05 följande:

Ja jag känner också att det borde vara ok. Är hon gudmor åt olika familjer då? Eller är det en och samma familj?

Olika familjer! Men generellt har jag läst i kändisblaskor och även bland mina bekantskapskretsar att vissa har flera gudbarn till olika familjer. Lycka till! Kommer bli underbart kul!

Om inte annat får du tacka nej till detta fall och berätta att detta åtagandet har du redan lovat bort till ett annat ofött barn och att du endast ?tror på en gudmor per barn?.
  • erikaABC

Man kan vara gudmor till flera barn.
    Det finns ju egentligen inget som heter gudmor nuförtiden. I samband med dop kan man bli utnämnd som fadder. Man kan vara fadder till flera barn.

Svar på tråden Gudmor åt flera barn??