• Jagvetdåinte

Flytningar eller temperatur? Ägglossning..

Hej! Jag är ny i forumet och skulle behöva lite kloka tankar från er med koll på äl. Det är så att jag verkar vara en låghormonare (eller så är testen jag använder dåliga?). Jag får inget utslag. Har app där jag lägger in temperatur varje morgon. Precis innan tempen brukar gå upp efter äl så brukar den dippa rejält för mig. Har läst mig till att detta sannolikt är precis dagen innan äl/på äl dagen. Nu blir jag dock förvirrad eftersom jag fick jordens vattnigaste äl-flytning (kändes nästan som att jag kissade på mig) å i trosan var sedan äggviteliknande flytningar samt väldigt blött. Detta kom några dagar efter förmodad äl enligt temp. Vad ska jag gå på egentligen om äl tester ej reagerar på mitt urin? Hur tänker ni?

Ägglossning
  • Svar på tråden Flytningar eller temperatur? Ägglossning..
  • Mandelskorpan

Du kan ha kort LH stegring. Du kan missa den om du tar en sticka per dygn. Testa morgon och kväll nästa cykel.

Men din temp låter som en rätt säker indikation, har du dessutom på samma dag varje cykel så borde du ha bra koll.

• Jagvetdåinte

Tack Mandelskorpan för snabbt svar! :) Okej, spännande! Ska testa! Så förvirrande när man läser om andra som kan se i flera dagar, så blev nästan orolig att jag ej har äl. Men som sagt, tempen har varit tydlig varje månad.

• MissKelli

Det är rätt vanligt att få "fertila" flytningar även efter ÄL. Tempen är det du ska lita på :)

Svar på tråden Flytningar eller temperatur? Ägglossning..