• pysen91

"The talk" - är vi ett par?

Känner mig så otroligt barnslig men måste ventilera mina tankar om detta... Har nu dejtat en kille i visserligen ganska kort tid, 1 månad. Det har dock gått väldigt fort då vi gillade varandra direkt, för drygt 2 veckor sedan började vi ha sex och sedan dess har vi haft det varje gång vi träffas. Dock har inte våra dejter handlat enbart om sex. Vi ser på film, lagar mat, går ut och äter, promenerar osv. Han pratar mycket om vad han skulle vilja hitta på tillsammans, aktiviteter som vi borde göra i sommar osv. 

"Problemet" är att jag går runt och nojar mig över att han inte vill sätta etikett på det vi har. Jag fick en öppning förra veckan att ställa frågan om han är seriös när det gäller mig, varpå han återigen tog upp att han inte vill sätta etikett på saker och ting, han överöste mig istället med komplimanger. Senare på kvällen när han hade åkt skickade han en låt till mig med en väldigt gullig text, rubriken var "Jag som älskar enbart dig" (fast på ett annat språk). Han sa också senare i telefon (vi pratar minst några minuter om dagen, han måste höra min röst varje dag), att jag inte behöver oroa mig - jag har ingen konkurrens. Han har också sagt en hel del andra gulliga saker, t.ex. att jag inte bara är hans nr 1, utan även nr 2 och 3. Samt att han är så lycklig som har mig, att han är den lyckligaste i världen. Jag är dock lite bekymrad om han säger detta för att han menar det eller om han säger det för att hålla mig borta från samtalsämnet han vill undvika??

Vi har ju bara dejtat en månad, och jag vill inte förstöra det fina som det här skulle kunna bli genom att ta upp ämnet en gång till innan det har gått ett tag. Jag skulle verkligen vilja veta om vi har ett förhållande eller inte. Fine om han inte vill bli kallad pojkvän, men det faktum att jag inte vet gör att jag går runt och överanalyserar allt och blir TOKIG. Kan jag berätta om honom för vänner/familj? Kan jag ändra FB-status? Kan jag på något oskyldigt sätt ge mig in i denna diskussion med honom igen?? Lite så... Barnsligt värre, jag vet, men jag blir verkligen GALEN.   

• Svar på tråden "The talk" - är vi ett par?
  • pysen91

Kan väl också tillägga att vi båda är vuxna. Jag är 26 och han är 38.

• Anonym (Jk)

En månad?! Återkom om ett halvår...

Svar på tråden "The talk" - är vi ett par?