• Christina_bokmal

    Pris för resa

    Vad tycker ni är ett normalt pris (alltså varken billigt eller dyrt) att lägga på en resa för två vuxna och ett barn? Förstår att det beror på resemålet men jag menar alltså om man bortser från det och bara tänker vad ni tycker är en sådan summa som ni klassar som varken eller.

  • Svar på tråden Pris för resa
  • Carambolan

    Det var ju verkligen en ?hur långt är ett snöre?-fråga Men jag brukar tänka att 15 000 per vuxen och 10 000 per barn och vecka är ?normal? resbudget. Då reser vi mest inom europa och aldrig charter.

  • Christina_bokmal

    Ja jag vet att det var en svår fråga men är mest nyfiken hur mycket andra tycker är en normal budget för en resa för en familj på två vuxna och barn om man inte tänker på ett specifikt resemål.

  • ninjamamman
    Carambolan skrev 2018-01-03 00:14:23 följande:

    Det var ju verkligen en ?hur långt är ett snöre?-fråga Men jag brukar tänka att 15 000 per vuxen och 10 000 per barn och vecka är ?normal? resbudget. Då reser vi mest inom europa och aldrig charter.


    Oj jäklar det var mycket :). Vi la ner 45000 på två veckor i Thailand, två vuxna och fyra barn.
  • Carambolan
    ninjamamman skrev 2018-01-03 00:34:00 följande:

    Oj jäklar det var mycket :). Vi la ner 45000 på två veckor i Thailand, två vuxna och fyra barn.


    Ja Thailand är ju lite billigare än de flesta delar av Europa vad gäller både boende och mat

    Jag höftar på 5000-7000 per person i reskostnad (flyg, taxi, lokaltrafik etc), 1500-2000 per natt för hotell (för hela familjen; men dyrare om man som vi har flera barn och inte längre kan bo i ett vanligt dubbelrum), 500 per person och dag i matkostnader och glass etc. och sen tillkommer inträden, biljetter, utflykter etc.
Svar på tråden Pris för resa