Gravid - hur berätta för min pappa?!?!?!
Ska tilläggas att det är en oplanerad men högst välkommen graviditet!
Vilken vecka är du i? Du behöver ju inte berätta i tidiigt i graviditeten om du inte vill.
Jag tänker att det viktiga här är att komma ihåg att su inte kan ta ansvar för din pappas känslor och reaktioner. (Obs jag är själv världsbäst på just detta, tar ansvar för massa saker jag inte kan kontrollera men försäker styra upp det...)
Du är 22 och beskriver att du har goda möjligheter att ta hand om ett barn. Det är inte konstigt att du är gravid. Om han känner sig gammal för det så kan inte du hjälpa det. Ska du sätta ditt liv på paus pga han nojjor? Orimligt.
Om det känns läskigt m initial reaktion kan du ju skriva ett brev eller nåt.
Ta hand om dig o stort grattis!
Vilken vecka är du i? Du behöver ju inte berätta i tidiigt i graviditeten om du inte vill.
Jag tänker att det viktiga här är att komma ihåg att su inte kan ta ansvar för din pappas känslor och reaktioner. (Obs jag är själv världsbäst på just detta, tar ansvar för massa saker jag inte kan kontrollera men försäker styra upp det...)
Du är 22 och beskriver att du har goda möjligheter att ta hand om ett barn. Det är inte konstigt att du är gravid. Om han känner sig gammal för det så kan inte du hjälpa det. Ska du sätta ditt liv på paus pga han nojjor? Orimligt.
Om det känns läskigt m initial reaktion kan du ju skriva ett brev eller nåt.
Ta hand om dig o stort grattis!
Säg inget då.
Börja med att boka in vul hos gyn för att kolla så man ser ett foster med hjärtslag. Det kan man se i v.8+0.
Jag skulle avråda från att berätta för någon om graviditet innan vecka 12 eftersom så mycket kan hända innan dess. De flesta missfall inträffar fram till v.12.
Med flera missfall i bagaget skulle jag inte berätta alls för någon innan jag sett foster med hjärtslag.
Jag gjorde missen och berätta vid första graviditeten utan att ha gjort vul innan. I v.10 fick jag störtblödning och det visade sig på akuten vara en tom hinnsäck, dvs ofostrig graviditet och sen blev det missfall.
Min kompis fick missfall i v.13.
Så gör vul först och berätta sen, efter att man sett att allt ser bra ut annars måste man också berätta för alla att man fått missfall...