• sussana

Gravid v24 eklampsi?

Mitt första barn född 33+3 född pga eklampsi.

Nu är jag gravid igen med andra barnet, idag 23+3 och har fått extra mödravård pga sist.

Var hos bm på morgonen och lämnade prover. Sen deg första extra ultraljudet där vi kollade hur de växte å flödet. Hon förklarade att livmodern var på värkar på högersida och lite på vänster sida. Att jag hade en diagnos på en 3a.

Inget dom skulle fixa akut utan bokade ännu ett ultraljud v 28. Å min bm ringde mig senare å bokade in mig på extra kontroll om 3 veckor pga ultraljudet. Min bm vet inget vad 3an står för.

Min fråga är- har jag börjat utveckla ännu en havandeskapsförgitfning???

• Svar på tråden Gravid v24 eklampsi?
  • Anonym (Kanske?)

Svårt att säga baserat på oerhört lite info men var det blodflödesklass 3 eller arteria uterina score 3 som de har pratat om så har du helt klart en påverkan på blodflödet som kan bero på preeklampsi men inte måste göra det.

Men de kan ju ha menat något annat med 3 som jag inte har koll på.

• Anonym (?)

Eklampsi = kramper
    Preeklampsi = före kramperna, alltså havandeskapsförgiftning. Vilket var det du hade? 

Vad har du för blodtryck nu? Protein i urin? Nedsatta flöden kan man ha utan havandeskapsförgiftning.

• sussana

Det som är så konstigt. Alla säger olika ( läkare). Men i svenska var de havandeskapsförgitfning ja hade 2014.

Man bli bara lite orolig när bm ringde å lägger fram vårt besök.

Vi få se om 3 veckor vad dem nya testerna visar.

:)

Svar på tråden Gravid v24 eklampsi?