• Anonym (Rädd)

Pojkvännens mamma hotade mig.

Min pojkväns mamma (Vi kan kalla henne för Maria) är mycket kriminell.

Nu tänker jag inte gå in på detalj och berätta allt om henne för då hade jag suttit här i flera dagar, men det som hände nu sist är mycket allvarligt.

Hon hade gömt pistoler i sin byrå och jag ringde polisen den kvällen, men inte på grund av pistolerna utan det hände något annat som jag inte vill gå in på.

Jag visste aldrig ens att pistolerna fanns där. Utan fick reda på det senare.

Så polisen kom och sökte igenom lägenheten, och hittade dessa pistoler.

Vad jag vet tog de med mamman (Maria) till förhör.

Och imorgon ska jag på polisförhör och jag är tillkallad som vittne , MEN JAG ÄR LIVRÄDD FÖR HELA DEN FAMILJEN eftersom dom är kriminella.

Så hon (Maria) ringde mig idag och sa att jag ska passa mig vad jag säger imorgon i förhör eftersom det kommer komma fram vid en eventuell rättegång vad jag har sagt.

Hon sa även att jag ska passa mig för hennes söner, och jag kände mig mycket hotad när hon sade det. För jag vet inte vad dessa människor är kapabla till.

Hon berättade även att hennes söner kommer sitta där under rättegång.

Och så är jag vittne. Fyfan !

Det är jätte jobbigt. Vad ska jag säga och inte säga imorgon under polisförhöret ?

• Svar på tråden Pojkvännens mamma hotade mig.
  • Becareful

Det låter verkligen obehagligt, själv så skulle jag inte prata mer än nödvändigt, du kommer inte ihåg helt enkelt.

• Anonym (Rädd)
    Becareful skrev 2018-01-03 19:40:59 följande:

Det låter verkligen obehagligt, själv så skulle jag inte prata mer än nödvändigt, du kommer inte ihåg helt enkelt.

Då kommer jag till det andra....

Hon har sagt i polisförhör att det är hennes sons pistol (min pojkväns) alltså ljög hon!!

Sen när hon släpptes sade hon till mig att ljög eftersom hon ville bara att han skulle in i fängelse och för att skydda sig själv så han sitter häktad nu.
  • Anonym (C)

Du ska anmäla henne för övergrepp i rättssak. Men hon har ju rätt i att det du säger i förhör kommer komma fram i rättegången, det är ju själva underlaget, sen får du ju även eventuellt vittna på rättegången, då är det ju en fördel om du har samma historia.

• Anonym (B)

Låter inte alla kul. En nyfiken fråga bara.. Hur många barn har den här människan? Har varit med om en liknande sak.

• CrazyTown

Du ska givetvis omedelbart ringa polis och berätta om hennes hot!

Som nämnts tidigare är det ett allvarligt brott som heter ?övergrepp i rättssak?

Det finns möjlighet för dig att lämna ditt vittnesmål från en annan sal än den de andra sitter i så du slipper se dom. Dock kommer de veta att du är du och höra vad du säger. Men med en anmälan om övergrepp i rättssak i ryggen så kommer du få bättre skydd från polis

• Becareful

Tyvärr kan du tyvärr inte lita på att rättsväsendet kommer att skydda dig, vackra lagar i all ära, men du kommer aldrig att vara säker. Jag talar av egen erfarenhet.

• Becareful

Lämna pojkvännen, samt allt som har med familjen att göra. Att vittna mot kriminella människor som förr eller senare sätts på fri fot är ingen bra idé. Dessutom finns alltid folk i det fria som kan springa deras ärenden. Lägg allt bakom dig och gå vidare ensam.

• Anonym (Men.....)
    CrazyTown skrev 2018-01-03 20:08:08 följande:

Som nämnts tidigare är det ett allvarligt brott som heter ?övergrepp i rättssak?

Det finns möjlighet för dig att lämna ditt vittnesmål från en annan sal än den de andra sitter i så du slipper se dom. Dock kommer de veta att du är du och höra vad du säger. Men med en anmälan om övergrepp i rättssak i ryggen så kommer du få bättre skydd från polis

Ditt råd är riktigt illa om denna familj är kriminella och utan moraliska betänkligheter. Spelar ingen roll om hon får skydd under vittnesmålet. Vad har hon för skydd efter?! Du är som de flesta naiva människor som tror sig veta hur det går till och som har läst för många romaner med det vanliga slutet att den skyldiga åker dit och den oskyldiga lever lycklig resten av sitt liv.

Men det är inte så det fungerar i det verkliga livet.

Dessvärre!
  • Anonym (B)
    CrazyTown skrev 2018-01-03 20:08:08 följande:

Såå naivt. Man får inget skydd alls. Inget! Vet av egen erfarenhet och tyvärr ts.. Jag önskar att jag kunde säga att du skulle vittna mot dessa människor. Men för din egen säkerhet..gör det inte. Jag har varit med om precis samma sak. Inte ens när de kom hem till oss på natten och sköt sönder vår bil fick vi något stöd från polisen. Vi har helt och håller fått klara oss igenom detta själva och alla våra 15 anmälningar har lagts ner en efter en..
  • Anonym (Rädd)

Ni gör det så svårt för mig !!!!!!!

Ni vill inte att jag ska vittna? Men jag är ju tvungen , har vi inte Vittnesplikt i Sverige ? Och vad ska jag säga imorgon i förhör för att slippa vittna ?

JAG VILL SÄGA SOM DET ÄR för de har fel person inlåst. Hon har inte bara hittat på om det med pistolen utan även annat massor bara så att sonen ska vara inlåst. Och jag som vet sanningen , borde jag inte säga om det är då imorgon ?

Svar på tråden Pojkvännens mamma hotade mig.