• Anonym (Kaffedraken)

    Vattkoppa i ögat?

    Hej. Sonen har fullt med vattkoppor och är nu även röd på ögonvitan, vi ser ingen koppa. Pratade med 1177 och hon sa att de kan sätta sig där, och det är ingen fara så länge han inte kliar och är där och pillar.

    Känner mig inte helt säker.. han är inte besvärad men är lite röd..
    Är det någon som har varit med om att vattkoppor satt sig där?

    Tack.

  • Svar på tråden Vattkoppa i ögat?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Många som läst men ingen som har någon erfarenhet?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min son va ?såndär? man skojar om, som hade mer koppor än hud.. inklusive i ögonen, flera koppor i varje öga. Besvärande såklart så de va svullna, kliade, röda och sådär men idag har han inga men av det! O han kliade ändå i ögonen!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotter hade de. Hon hade överallt. Munnen, halsen, ögonen och hela skinnet. Såg bedrövlig ut och hade nästan 41 i feber som vägrade ge med sig. De va hemskt. Gav henne flytande allergi medicin och absolut inte ipren (googla om du inte vet varför).

    De gick iaf över ganska fort

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej men fy vad obehagligt! Tur att det gick bra för båda!

    Kontaktade ni vården någotnting för ögonen?

    Vi skulle höra av oss i morgon om han fortfarande var besvärad/hade ont. Har dock inte sett någon koppa i ögat men är som sagt röd på vitan och klagade lite nu på kvällen.

    Usch, en jäkla sjukdom detta. Dottern hade förra veckan och hon hade det väldigt lindrigt om man jämför. :/

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej aldrig för ögonen, fick åka till vc på akuttid då febern inte gick få ner, de blev så oroade så de skickade oss i ambulans till ett större sjukhus. De va rädda hon fått hjärnhinneinflammation men icke, nån timme senare var hon precis som vanligt igen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nej aldrig för ögonen, fick åka till vc på akuttid då febern inte gick få ner, de blev så oroade så de skickade oss i ambulans till ett större sjukhus. De va rädda hon fått hjärnhinneinflammation men icke, nån timme senare var hon precis som vanligt igen

  • Anonym (Kaffedraken)

    Okej! Var han besvärad av det? Nä men fy vad otäckt, tur att det inte var det!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Prickarna kom på typ en dag, och hon hade över allt, hennes syskon fick lixom större och förre prickar som blev stora blåsor. Hennes var mer som röda hund, de kliade ju men blev ändå inte infekterade på samma sätt som på de andra barnen. Hon led ju av febern, va halvt okontaktbar och vägrade dricka. Hon kunde inte gå utan ramlade, när hon låg på britsen på vc bara skrek hon "jag ramlar jag ramlar" och höll i sig, så de var väl därför de oroade sig för hjärnan.

    Ögonen såg röda ut och lite grumliga men allt gick över på nån dag

Svar på tråden Vattkoppa i ögat?