• levisen

Ägglossning

Hej!

Äntligen är det min tur att planera barn med min kärlek. Som jag längtat!

Slutade med P-piller i December och hade första blödning på julafton 24e. Enligt min ägglossningskalender skulle jag ha ägglossning idag den 6e Januari men enligt ett test igår så hade jag det igår.

Vi har haft sex varje dag 7 dagar innan ÄL och ÄLdagen.

Jag undrar om ni andra känt av några symptom så här tidigt ? Jag är ÄL+1 och har senaste två dagarna varit heeeelt överkörd av trötthet. Orkar ingenting och vill bara sova. Dessutom känner jag mig spänd längst ner i buken på sidorna. Känner typ av mina äggstockar ????! Superlustig känsla.

Ska bli superspännande att se om jag plussar runt den 20e !

• Svar på tråden Ägglossning
  • Vickan I

Hehe antagligen ägglossningssymptom du känner av. De flesta test ger utslag 24-36h innan ägglossning sker. Så fick du fullt utslag på test igår har du kanske själva äl idag. Oavsett är det inte graviditetskänning på gång ännu. Ägget antagligen inte ens befruktat ännu och flera dagar kvar till det fäster. Men förstår din iver, så roligt att börja försöka. Håller tummarna för snabbt plus!

• EpicNurse

Det du känner beror på ägglossningen. Det är omöjligt att ha graviditetssymtom så tidigt. Ägget fäster om 4-5 dagar och därefter kan man få symtom.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Längtaneftertrean

Hej! Hoppar in jag med! Hoppas på pluss till ett tredje barn men väntan är så långsam. Skippade skydd efter sommaren och tänkte att de tar sig när de gör. Men börjar längta som tusan nu :)

Har bim nån gång mellan 12-16/1. Enligt app den 16 men tror jag hade äl tidigare än appen sa. Cykeln varier mellan 26-31 dagar typ så har inte stenkoll. Oftast 29 dagar. När hade ni börjat testa? Vill testa redan nu men de är ju alldeles för tidigt hihi.

• Längtaneftertrean

Oj, mitt förra svar hamnade visst i fel tråd hihi

• levisen

Åh vad roligt!! :) du får gärna va med i tråden haha ;)

Jag har BIM den 20e och kommer kunna testa den 17e typ :)

Vi får hoppas tillsammans ! Det blir första graviditeten för mig isåfall. Man blir lite Pippi i huvudet av denna planering eller hur ?

• Ebo88

Om man har lite koll på sin cykel så tycker jag den här länken var ganska tacksam. Vi började försöka denna månad med ett syskon till vår son vi förlorade i november. Min mens hoppade igång ganska så direkt efter förlossningen så jag har en cykel på ca 29-31 dagar. Det är ingen mirakel länk men för dem som vill ha lite extra tydlig koll så kolla denna :)

www.gravidjaellernej.se/forsoka-bli-gravid/agglossningskalender/

Jag har inte köpt stickor eller såvidare utan jag försöker lära mig sekret metoden och dessa dagar stämde för mig. Länken hjälper en att kanske vara lite observant om man som sagt inte har äl-stickor :)

Svar på tråden Ägglossning