• Kamasjo

    Ont i knäna

    Jag fick min son den 31 augusti och han är nu alltså 4 månader gammal. Han förlöstes med akut kejsarsnitt efter tre dagars förlossningsarbete. Allt gick bra. Under förlossningen fick jag epidural och vid snittet ryggmärgsbedövning (jag var alltså vaken).

    Nu till min fråga: Ända sedan förlossningen har mina knän varit lite konstiga. Ingen direkt värk eller så, mer som att huden runt knäna skulle vara bortdomnad och sedan gör det ont att stå på knäna (vilket man gör rätt ofta med liten bebis). Jag har inga problem att röra mig, dvs det känns inte som det skulle vara något fel på ledband eller muskler. Kan det vara något men från epidural eller ryggmärgsbedövningen? Någon annan som haft samma? Kan tillägga att jag alltså inte hade dessa bekymmer under graviditeten.

  • Svar på tråden Ont i knäna
  • Iowhannah

    Jag hade (har?) inte lika extremt men några veckor efter förlossningen så upptäckte jag att en fläck på vardera knä hade domnat bort helt. Det satt i länge, kanske fortfarande (efter mer än två år), och min slutsats var att det hade med epiduralen att göra.

    Jag hade aldrig problemet att det gjorde ont att stå upp dock, men jag tänker att det kan ha att göra med de bedövningar du fick under förlossningen.

  • Kamasjo

    Tack för svar! Ja, antagligen är det epiduralen. Men antar att det inte är något farligt. Stör mig ju inte nämnvärt men hoppas ändå det går över så småningom så jag kan stå på knä utan smärta.

Svar på tråden Ont i knäna