• Anonym (Villrådig tös)

Inte attraherad av min man

Behöver råd....

Är gift sen 5 år.. Vi har haft det ganska kämpigt med bråk och förhållandet har varit upp och ner under de 8 år vi varit tillsammans.
    Vi har två barn ihop.
    Fick förra året upp ögonen för en kollega, vi har sjukt kul ihop och jag är så fruktansvärt attraherad av honom så det är svårt att förklara. Det är ömsesidigt och det slår verkligen gnistor mellan oss. Tom.folk i omgivningen märker det.

Jag hamnade i en kris förra året och sa till min man att jag ville skiljas då jag inte tänder på honom längre. Jag gick och pratade med psykolog, käkade antidepressiva och ja.. till slut var det som någon slog nåt hårt i huvudet på mig och jag insåg plötsligt att jag inte alls ville skiljas längre. Jag ville inte ge upp mitt liv med min man.Nu har vi kommit till den punkten att vi kör på igen. Jag älskar honom och vill vara med honom, men jag attraheras fortfarande inte!!!! Han får tjata sig till sex och jag avskyr att säga nej.... Vad ska jag göra? Saken är den att jag träffar min kollega varje  vecka och kan inte sluta tänka på honom. Är sjukt jobbigt att veta att man kan bli så fruktansvärt attraherad av en annan person, och inte bli det av sin partner, sen får man höra hemma att man är som en nunna som inte vill ha sex, men så är det ju inte, jag blir otroligt kåt och attraherad av min kollega........ Ska jag nöja mig med att jag och min man är trygga och leva på så, och aldrig få känna sån lust igen? Jag vet ju såklart att efter ett antal år tillsammans så försvinner passionen, men jag vet inte om jag fixar det.....Hjälp!

• Svar på tråden Inte attraherad av min man
  • Anonym (Ellen)

Så din man vet om att du inte attraheras av honom men gör ingenting åt det? Prata med honom igen. Attraktion måste man jobba på.

• Anonym (Ellen)

Så din man vet om att du inte attraheras av honom men gör ingenting åt det? Prata med honom igen. Attraktion måste man jobba på.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (Villrådig tös) skrev 2018-01-07 11:17:54 följande:

Behöver råd....

Är gift sen 5 år.. Vi har haft det ganska kämpigt med bråk och förhållandet har varit upp och ner under de 8 år vi varit tillsammans.

Vi har två barn ihop.

Fick förra året upp ögonen för en kollega, vi har sjukt kul ihop och jag är så fruktansvärt attraherad av honom så det är svårt att förklara. Det är ömsesidigt och det slår verkligen gnistor mellan oss. Tom.folk i omgivningen märker det.

Jag hamnade i en kris förra året och sa till min man att jag ville skiljas då jag inte tänder på honom längre. Jag gick och pratade med psykolog, käkade antidepressiva och ja.. till slut var det som någon slog nåt hårt i huvudet på mig och jag insåg plötsligt att jag inte alls ville skiljas längre. Jag ville inte ge upp mitt liv med min man.Nu har vi kommit till den punkten att vi kör på igen. Jag älskar honom och vill vara med honom, men jag attraheras fortfarande inte!!!! Han får tjata sig till sex och jag avskyr att säga nej.... Vad ska jag göra? Saken är den att jag träffar min kollega varje  vecka och kan inte sluta tänka på honom. Är sjukt jobbigt att veta att man kan bli så fruktansvärt attraherad av en annan person, och inte bli det av sin partner, sen får man höra hemma att man är som en nunna som inte vill ha sex, men så är det ju inte, jag blir otroligt kåt och attraherad av min kollega........ Ska jag nöja mig med att jag och min man är trygga och leva på så, och aldrig få känna sån lust igen? Jag vet ju såklart att efter ett antal år tillsammans så försvinner passionen, men jag vet inte om jag fixar det.....Hjälp!

Välj din familj, man och barnen.

Det finns alltid någon mer attraktiv men du har bara en familj.
  • Anonym (Villrådig tös)
    Anonym (Ellen) skrev 2018-01-07 11:34:33 följande:

Nej jag kanske uttryckte mig luddigt...han vet inte det, men jag kan inte säga något heller ,för då vill han såklart inte vara med mig....hade man själv velat vara med någon som inte tände på en? Knappast....:(
  • Celaena

Ni måste ju prata med varandra om ni vill leva ihop, hitta var skon klämmer och reda ut det.
    Sen får ni vara beredd på att det kanske inte går att lösa. Jag förstår absolut att man inte tänder på någon som tjatar till sig sex och kallar en nunna. Någonstans saknas respekt och empati i en relation där man känner att man kan ligga med någon som man vet inte vill.

"Jag vet ju såklart att efter ett antal år tillsammans så försvinner passionen, men jag vet inte om jag fixar det"

Passion i en relation går upp och ner och saker som barn, arbete, livspussel osv ställer till det. Vardagen drabbar förstås oss alla i längre relationer, men alla slutar inte tända på varandra, röra vid varandra osv.
    Jag trodde länge som du, att efter en tid så dör passionen. Jag har slutat tända på alla män jag haft en relation med, tills jag hittade min nuvarande. Då upptäckte jag att när man lever med en man som respekterar mig, inte tjatar/surar över sexlösa perioder, ojämn lust etc, kommunicerar, tar lika ansvar över vår relation och vårt hem och ungarna, då vill man fanimej fortsätta ligga med den personen år ut och år in också!

• Anonym (Äta kaka och behålla den)

Jag har vart i din sits, istället för att skilja mig och bryta upp så hade jag en affär med mannen jag blev förtjust i.

Det ledde till att jag fick tillbaks min sexlust till min man också. Eftersom jag fick mer sexlust. Jag älskar ju min man, vill vara med honom, inte skilja mig men jag kan ju givetvis inte berätta att jag har relationer vid sidan av då hade han antagligen lämnat mig eller åtminstone tappat väldigt mycket av det fina vi har i vår relation.

Så lämna inte din man men inte den andre mannen heller du måste inte välja.

Sen blir sexet med mannen väldigt speciellt för man kan tänka saker som: han skulle bara veta att en annan man knullar mig vilken slampa han har till fru osv. Vilket kan vara väldigt hett för att det är svekfullt, syndigt och sexigt på samma gång. Så fel men ändå så rätt om du fattar? 

• Anonym (bitter)

Utan attraktion blir man bitter enligt min erfarenhet så om man känner att loppet är kört på den fronten så kan man aldrig mer bli lycklig som par. Du kommer bara att söka grönare gräs hela tiden och till slut ta steget till otrohet eller blir ännu mera bitter. Så gör er båda en tjänst. Man ni borde ha samtal först och se om ni kan lösa det,

• Rumpelstiltskins

Fast va? Om min man inte attraherades av mig så skulle jag självklart vilja veta det. Det går att förändra till viss mån. Hur ska ni kunna ha en bra relation om du inte berättar vad som är fel?

• Anonym (Lisa)

Hej!

Jag har egentligen bara en fråga att ställa till dig, vänd på det! Hur skulle det kännas för dig om det inlägg du skrev var din man som skrev? Hur skulle du vilja att han agerade? Jag är rätt säker på att du då har svar på din fråga. 

Lycka till! 

• Liviasto

Får ställa mig lite mot strömmen här. Ni som menar att TS ska berätta för sin man att hon inte är attraherad av honom: vad är tanken att detta ska leda till? Uppriktigt nyfiken.

Om TS hade något konkret som hon trodde mannen kunde förändra, vilket skulle göra att hon blev attraherad - då vore det förstås vettigt. I annat fall kan jag som sagt inte se vad det ska leda till? En sårad man och en TS som inte är ett dugg hjälpt framåt.

TS: Jag har ingen aning. Är också mycket intresserad av om attraktion kan uppstå där den inte finns. Är dock tyvärr mycket tveksam till om det är möjligt. Är också mycket tveksam till om det bästa sättet att använda sitt liv är att ?ge upp? passionen.

• Anonym (Lisa igen)
    Liviasto skrev 2018-01-07 22:39:15 följande:

Får ställa mig lite mot strömmen här. Ni som menar att TS ska berätta för sin man att hon inte är attraherad av honom: vad är tanken att detta ska leda till? Uppriktigt nyfiken.

Om TS hade något konkret som hon trodde mannen kunde förändra, vilket skulle göra att hon blev attraherad - då vore det förstås vettigt. I annat fall kan jag som sagt inte se vad det ska leda till? En sårad man och en TS som inte är ett dugg hjälpt framåt.

TS: Jag har ingen aning. Är också mycket intresserad av om attraktion kan uppstå där den inte finns. Är dock tyvärr mycket tveksam till om det är möjligt. Är också mycket tveksam till om det bästa sättet att använda sitt liv är att ?ge upp? passionen.

Hej och tack för din kommentar!

Jag tänker nämligen så här att det Ts skriver är två olika problem egentligen, dels att hon inte är attraherade av sin man längre och dels att hon har något på g med sin kollega. Hade Ts skrivit ett inlägg som bara handlade om att hon inte är attraherade av sin man längre och kollegan inte fanns med i bilden så kan jag hålla med dig om att då kanske det vore bättre att försöka tänka igenom saken och kolla om det bara är en fas i relationen. Jag menar alla relationer går upp och ner och man vet att attraktion och passion kan variera över tid och det är inget konstigt med det egentligen. Så där hade jag nog tipsat henne om att avvakta och se istället för att säga upp familj och barn och sen ångra det. Däremot är det så att det finns en annan man med i bilden som till och med andra på jobbet uppmärksammar då är vi inne på ett helt annat spår enligt min mening. Då är man otrogen. Otrohet för mig är inte att inte knulla någon annan utan att någon annan blir ens nummer ett och så är fallet. Hon undrar vad hon ska välja och då har kollegan blivit så viktig så att han konkurrerar med hennes stabila liv och man. När man får känslor för en annan person så att man sitter och tänker på vem man ska välja då tycker jag att ens partner har rätt att veta det och ta del av dem tankarna för de tankarna påverkar hela familjen. TS har all rätt att separeras från sin man om hon vill det men hon har inte rätt att stå och välja och låta det valet bli på bekostnad av hennes make och hennes familj. Och lika mycket som hon har rätt att välja så har även ens make rätt att göra det. Han kanske absolut inte vill vara tillsammans med en kvinna som har tappat känslorna för honom och håller på att få känslor för någon annan, men han förväntas stå där tills hon har rett ut vad det är hon känner för den andra mannen och dessutom bli kåt på sin man igen. Helt ärligt skulle nån acceptera att den blev behandlad så där?

Dessutom, vad är det som inte säger att TS inte är attraherade av sin man längre på grund av den kollegan som har dykt upp? Vad är hönan och vad är ägget?
Svar på tråden Inte attraherad av min man