Inte attraherad av min man
Behöver råd....
Är gift sen 5 år.. Vi har haft det ganska kämpigt med bråk och förhållandet har varit upp och ner under de 8 år vi varit tillsammans.
Vi har två barn ihop.
Fick förra året upp ögonen för en kollega, vi har sjukt kul ihop och jag är så fruktansvärt attraherad av honom så det är svårt att förklara. Det är ömsesidigt och det slår verkligen gnistor mellan oss. Tom.folk i omgivningen märker det.
Jag hamnade i en kris förra året och sa till min man att jag ville skiljas då jag inte tänder på honom längre. Jag gick och pratade med psykolog, käkade antidepressiva och ja.. till slut var det som någon slog nåt hårt i huvudet på mig och jag insåg plötsligt att jag inte alls ville skiljas längre. Jag ville inte ge upp mitt liv med min man.Nu har vi kommit till den punkten att vi kör på igen. Jag älskar honom och vill vara med honom, men jag attraheras fortfarande inte!!!! Han får tjata sig till sex och jag avskyr att säga nej.... Vad ska jag göra? Saken är den att jag träffar min kollega varje vecka och kan inte sluta tänka på honom. Är sjukt jobbigt att veta att man kan bli så fruktansvärt attraherad av en annan person, och inte bli det av sin partner, sen får man höra hemma att man är som en nunna som inte vill ha sex, men så är det ju inte, jag blir otroligt kåt och attraherad av min kollega........ Ska jag nöja mig med att jag och min man är trygga och leva på så, och aldrig få känna sån lust igen? Jag vet ju såklart att efter ett antal år tillsammans så försvinner passionen, men jag vet inte om jag fixar det.....Hjälp!