• Liljonkonvalj

    Bada i pool på Rhodos första veckan i juni?

    Vi har bokat en resa till RhodosKallithea, första veckan i juni. Resan är bokad via Ving. Tanken med vår resa är att vi ska kunna sola, bada och bara njuta av lite ledighet. 

    Men nu börjar vi fundera över om det kommer att bli så mycket bad. Att det inte är speciellt varmt i havet förstod vi när vi bokade resan. Men nu funderar vi över om ens hotellets pooler (ouppvärmda) kommer att vara badbara. Vi har tre barn i åldrarna 5 år-11 år som vill kunna kunna bada i hotellets pooler. 

    Ni som har åkt till Rhodos runt den första veckan i maj, hur var det att bada i hotellets pooler?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-07 12:59
    Jag skrev visst fel månad i slutet av mitt inlägg... Första veckan i juni menar jag. Ni som har åkt till Rhodos runt den första veckan i JUNI, hur var det att bada i hotellets pooler?
  • Svar på tråden Bada i pool på Rhodos första veckan i juni?
  • TessanTess

    Kan tyvärr inte svara på din fråga, men tänkte kolla vad hotellet heter som ni har bokat? Vi håller på att leta charterresa :)

  • Liljonkonvalj

    Vi har bokat en vecka på Sunwing Kallithea Beach. Det var inte lätt att hitta ett hotell när barnens önskemål var några vattenrutschbanor. Därav vår stora fråga om badvänligheten i poolerna Cool.

  • Linnis92

    Det tror jag absolut det är. Var på Cypern näst sista veckan i maj för ett par år sedan och då hade vi 19 grader i havet, poolen värms upp betydligt lättare än havet såklart.

  • Queennr1

    Ouppvärmda pooler brukar vara rätt obadbara om lufttemperaturen ligger under 25 grader enligt min erfarenhet. Kollar numer alltid att poolen verkligen är uppvärmd.

  • tvillingmammaVastmanland

    Ni kommer troligen kunna bada både ishavet och absolut i poolerna.

  • Theatime11

    Hej

    Vi var på Kallithea i två veckor frn den 8 maj. Ett helt underbart ställe med skandinavisk design. Minns inte ens att poolen inte var uppvärmd för det var ändå så varm! Havet var varmare än svensk sommar så alla badade både där och i poolen. Ett jättebra miniland med skandinavisk personal där barnen stortrivs. Vi vill åka tillbaka även i år! Helt klart bästa sunwing hotellet vi varit på. Kan varmt rekommendera det till alla!

    Mvh anna

  • MSkullman

    Jag var på Rhodos tredje veckan i juni för två år sedan och vädret var helt underbart! Nästan bättre än under högsäsong! Poolen var inte uppvärmd på hotellet men det behövdes inte, det var tillräckligt varmt ändå! I havet var det som i havet i Sverige på sommaren, 18-20 grader och helt klart badbart! Tror ni kommer få det toppen med lite mindre folk och bra väder!

  • aerial

    Ska dit första veckan i maj, hoppas på lagom varmt väder. Åker med en femåring så vore skönt om det inte är för varmt.

Svar på tråden Bada i pool på Rhodos första veckan i juni?