• Rigmor Mortis

Vad passar till gult tegel?

Vårat hus är ett gult tegelhus med något gröntonade "fogar" (bruket alltså). Nu vill vi måla om uterummet, men vilken färg passar bäst? Taket behöver vi inte ta hänsyn till, för det ska ändå bytas till sommaren

• Svar på tråden Vad passar till gult tegel?
  • cinderella26

jag tycker brunt passar ihop med gult tegel.. inte för att jag gillar brunt men

• nixpix

Vi har också ett gult tegelhus och vi har målat med grått vitt och rött på våran veranda det blev jätte fint i stället för det vanliga bruna...

• Rigmor Mortis

Grått, vitt och rött låter inte så dumt faktiskt, nu är det tråkigt gult (även invändigt, huuuuuu)

• ME 71

Jag skulle nog ha valt en ljus färg till det gula teglet. Vitt fungerar alltid bra och ser fräscht ut. Sedan skulle jag ha lagt till lite färg i form av blommor, urnor, hängande, klättrande och/eller rabattblommor.

• Jenny70

Engelskt rött - utan tvekan!!

• Thursday

Vi har köpt ett gult tegelhus som jag tycker är döfult! Men tänkte nog satsa på att måla alla snickerier vita, för att komma ifrån det förfärliga brungula 70-tals-helvetet!

• cinderella26

ja just det ja.. vitt passar ju oxå :)

• Lilja07

Jag hade målat vitt Vårat hus var gult när vi köpte det, med brun altan - vi målade om huset Till vitt Nu ska vi måla altanen någon gång också...

• The Man

Jag hade nog valt en snygg mossgrön eller möjligen ärggrön färg.

• peterpani

Nä, vitt blir fräsht och blir det smutsigt e det bara att spola av.
    Har själv ett fult hus i brunt tegel från 73, bygger till en våning och skall sätta panel upptill. Vill inte ha brunt men det blir nog snyggast....

• Thursday

Filippa K, har ni målat teglet direkt eller putsat? Jag är grymt sugen på att måla vårt hus, men sambon säger att det är hål i huvudet att göra om underhållsfritt till underhållskrävande...

Svar på tråden Vad passar till gult tegel?