• Anonym (Jag)

Ibland tvekar jag på mitt förhållande, är det okej?

Hej! Ibland tvekar jag på mitt förhållande, är det okej? Eller vill jag göra slut innerst inne? Finns det någon annan som inte kan undgå att få dessa tankar ibland? Övriga får också kommentera med sina åsikter...

Såhär, ibland då det har varit bra en tid så tänker man framåt, ser glimten av en framtid. Medans man ibland bara vill göra slut. Varför är det såhär? Jag blir tokig av min ovisshet.

Och våra bråk... jag tål inte bråk för fem öre längre, betyder det att jag gett upp? Så fort vi bråkar blir jag bara jävligt less. Även fastän det kanske var mitt fel. Jag bara suckar och himlar med ögonen, typ. Jag orkar liksom inte längre med att sura, tjafsa och med att förstöra en halv dag pga det. Vad ska jag göra?

Han är bra då det är bra men förjävlig då det är dåligt.

Jag tål inte hans sätt att bråka på heller, man har inte lyssnat ifall man inte förstår vad han menar...

Men sen kommer nästa dag och vi har det hur roligt som helst och nästa och nästa. Sedan kommer dendär dagen, som idag, då man bara tycker man skulle ha det bäst ifall man vore ensam... Någon annan? Är detta normalt? Jag hat grubblat i nästan 2 år kring mitt förhållande. Nu skrev jag en tråd för att se ifall detta är ok? Hur känner ni andra som är i parförhållanden? Tack för svar.

• Svar på tråden Ibland tvekar jag på mitt förhållande, är det okej?
  • Rumpelstiltskins

Skulle säga att det är fullkomligt normalt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en partner är något av det viktigaste val man gör i livet, varför skulle man inte tvivla på sitt val lite då och då?

Klart det är dåligt när det är dåligt liksom. Förr kunde min man och jag vrålbråka med varandra. Skrik och gap, nu är det mer suckande, pustande och himlande med ögonen. Varför? För att i båda känner varandra och vet när det inte är någon idé. Vi säger förlåt ibland och ibland säger vi ingenting eftersom att vi båda vet att det oftast är en skitsak vi tjafsat om för att den ena var hungrig eller den andra trött. 

Ibland är jag så trött på hans egenskaper att jag drömmer om ett liv i min ensamhet där jag bara behövde bry mig om mig själv. Är övertygad om att han också gör det. Men det betyder ju inte att det är något man innerst inne vill utan snarare att man önskar det man sällan (eller aldrig) får. Jag skulle älska att leva helt ensam. I några månader.. Sedan hade jag saknat min familj, till och med min mans ibland jävligt irriterande beteende. 

• Anonym (Jag)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-08 17:12:10 följande:

Skulle säga att det är fullkomligt normalt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en partner är något av det viktigaste val man gör i livet, varför skulle man inte tvivla på sitt val lite då och då?

Klart det är dåligt när det är dåligt liksom. Förr kunde min man och jag vrålbråka med varandra. Skrik och gap, nu är det mer suckande, pustande och himlande med ögonen. Varför? För att i båda känner varandra och vet när det inte är någon idé. Vi säger förlåt ibland och ibland säger vi ingenting eftersom att vi båda vet att det oftast är en skitsak vi tjafsat om för att den ena var hungrig eller den andra trött. 

Ibland är jag så trött på hans egenskaper att jag drömmer om ett liv i min ensamhet där jag bara behövde bry mig om mig själv. Är övertygad om att han också gör det. Men det betyder ju inte att det är något man innerst inne vill utan snarare att man önskar det man sällan (eller aldrig) får. Jag skulle älska att leva helt ensam. I några månader.. Sedan hade jag saknat min familj, till och med min mans ibland jävligt irriterande beteende. 

Tack för ditt svar! Vet inte riktigt vad jag ska svara dig men jag tackar iaf för ditt långa svar! Kanske är det såhär det ska vara... Svår fråga att få ett bra svar på.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Jag) skrev 2018-01-08 17:32:38 följande:
    Tack för ditt svar! Vet inte riktigt vad jag ska svara dig men jag tackar iaf för ditt långa svar! Kanske är det såhär det ska vara... Svår fråga att få ett bra svar på.
    Du skriver att ni har det bra då ni har det bra, då ska du kanske fundera över hur ofta det är bra. Är det varannan dag? En gång i veckan? En gång i månaden. Därefter får du ett svar.

Jag tror på kommunikation och anser därför att man ska berätta för sin partner då man tvekar på relationen. Förutsatt att det är något som partnern kan hjälpa till med och problemet inte ligger helt hos en själv. 
  • Anonym (Jag)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-08 17:44:00 följande:

Du skriver att ni har det bra då ni har det bra, då ska du kanske fundera över hur ofta det är bra. Är det varannan dag? En gång i veckan? En gång i månaden. Därefter får du ett svar.

Jag tror på kommunikation och anser därför att man ska berätta för sin partner då man tvekar på relationen. Förutsatt att det är något som partnern kan hjälpa till med och problemet inte ligger helt hos en själv. 

Hmm... svårt att säga, det beror på... ibland bråkar vi flera dagar i veckan och ibland bara 1 dag på en vecka... tveksamt i varje fall att vi klarar en hel vecka utan tjafs.

Dedär med att nämna då man tvekar, det går inte... han tycker att det gör man ibland och det är inget man behöver nämna bara för att man någon gång känner så. Så jag håller det för mig själv. Dessutom blir han sårad ifall jag nämner mina oroligheter.

Och på tal om kommunikation, det är inget vi kan heller. Är vi oense eller jag inte förstår så blir det nästan alltid till bråk. Ibland har jag undanhållit att fråga vad han menar pga detta.
  • Anonym (Samma)

Känner precis likadant, dock tror jag inte att vi skulle ha hållit ihop än om de inte vore för våran son. När jag börjar tveka handlar det mest om att jag vill känna lycka och kärlek i ett förhållande o inte slösa flera år av mitt liv.. men jag är kvar än. Det går i vågor och just nu är vi i en bra period.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Samma) skrev 2018-01-08 18:13:09 följande:

Känner precis likadant, dock tror jag inte att vi skulle ha hållit ihop än om de inte vore för våran son. När jag börjar tveka handlar det mest om att jag vill känna lycka och kärlek i ett förhållande o inte slösa flera år av mitt liv.. men jag är kvar än. Det går i vågor och just nu är vi i en bra period.

Precis så... Kunde vart jag som skrivit!
  • Anonym (Kirsten)

Jag tänker säga tvärt om. Måste du fundera - då är det fan inte rätt. Har känt som du i flera förhållanden tidigare och bara kört på.... Nu när jag träffar mannen i mitt liv så är jag inne på vårat sjunde år och kan inte fatta varför jag inte lämnade tidigare. Jag vet hur det kan kännas nu och kommer aldrig att "nöja mig" igen. Du har bara ett liv, slösa inte bort det på ett förhållande där du hela tiden måste undra om det verkligen är rätt. Är det rätt, så vet du.

• Anonym (Ld)

Det kan ju bero på vad ni bråkar om också? Vad är det han tycker att du ska förstå eftersom han (eller ni) bråkar så om det?

• Anonym (Jag)
    Anonym (Kirsten) skrev 2018-01-08 18:56:49 följande:

Jag tänker säga tvärt om. Måste du fundera - då är det fan inte rätt. Har känt som du i flera förhållanden tidigare och bara kört på.... Nu när jag träffar mannen i mitt liv så är jag inne på vårat sjunde år och kan inte fatta varför jag inte lämnade tidigare. Jag vet hur det kan kännas nu och kommer aldrig att "nöja mig" igen. Du har bara ett liv, slösa inte bort det på ett förhållande där du hela tiden måste undra om det verkligen är rätt. Är det rätt, så vet du.

Lite så jag tänker också... Jag tänker ju i min fantasi värld att man VET eller iaf inte funderar så mycket på det då det är rätt...
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ld) skrev 2018-01-08 20:23:10 följande:

Det kan ju bero på vad ni bråkar om också? Vad är det han tycker att du ska förstå eftersom han (eller ni) bråkar så om det?

Nej det är ingen specifik sak. Utan rent allmänt då vi tjafsar om något, eller då han blivit arg. Då är det alltid att jag inte lyssnat ifall jag inte förstår vad han menar. Sen kanske han förklarar vad det var han menade med en lång förklaring och så förväntar han sig att man ska förstå utan den långa förklaringen?

Kanske dåligt förklarat av mig... men han anser att jag inte lyssnat på honom bara för att jag inte förstår vad han menar med en grej, man kan väl lyssna utan att ändå förstå personen? Tycker jag
Svar på tråden Ibland tvekar jag på mitt förhållande, är det okej?