Anonym (trasig) skrev 2018-01-08 18:29:57 följande:
Du kan inte göra något för mig, men jag är utsvulten på vuxen-kontakt, så jag skriver ändå (fast jag strax måste skjutsa barn till en aktivitet).
Jag har inte gjort något försök, men jag har haft långt framskridna planer. Det som hindrar mig är att jag har två skolbarn, som verkligen behöver mig. Därför skär jag mig i stället. Jag har inte hittat något annat som hjälper när smärtan inombords är som störst. Min skräck är att någon ska upptäcka att jag skär mig. Det är ju en tonårsgrej och inget som en vuxen borde göra.
Jag mår dåligt av en massa orsaker. Ett äktenskap där jag alltid fått höra hur fel jag var och hur fel jag gjorde. Till slut trodde jag på det. Trauman och dödsfall i min närhet, och så fick jag en allvarlig sjukdom själv. Den är så allvarlig att jag kan dö av den, men jag kan också leva länge till. Läkarna vågar inte säga mer än så. Nu är jag utan man, utan vänner, utan pengar, utan hälsa, utan framtidstro och utan livsvilja. Så har jag det.
Hej.
Roligt att du skrev men tråkigt att omständigheterna är så som de är och inte minst att du känner som du gör.
Hur gammal är du?
Du skriver att du trodde på den man som sa att du alltid gjorde fel. Tror du fortfarande på det? Att du alltid gjorde fel?
Jag var i en sådan relation för en del år sedan där både fysisk och psykisk misshandel förekom. Den psykiska var såklart värst och det tog många år innan jag kommer över de orden. Min självkänsla är nog ännu inte på topp men det tror jag är något man får jobba med hela livet.
Jobbar du?
Jag tänker att du ändå måste ha någon sorts livsvilja eftersom att du ändå är här. Tror därför det är dumt och försöka intala dig själv att du inte har någon, skulle tro av det du skriver att din livsvilja är dina barn och att du inte vill lämna dem. Du är ändå klok nog att förstå att dem behöver dig vilket de ju gör.
När jag var 18 år dog min pappa i mina armar. Hastigt och lustigt och jag var ensam hemma med honom. Det traumatiserade mig på märkliga sätt och jag har saknat honom varje dag sedan dess. Det hade dina barn också gjort. Min tröst i sammanhanget är åtminstone att hans död inte var ett val han gjorde, det hade jag haft otroligt svårt att acceptera. Gör inte så emot dina barn, du är ju deras mamma.
Kram på dig.