• Anonym (Sara)

Kan man stå som "aktiv nu" på messenger utan att chatta/skriva?

Träffat en kille länge nu, vi skriver mycket via messenger men i perioder svarar han inte lika ofta som vanligt, inge konstigt såklart om det inte vore för att han ibland står som aktiv nu i timmar i streck (ej med gröna ringen) man ser de de bara om man trycker upp vår "chattbubbla", jag vill inte verka dryg, vara för på eller bete mig som en idiot men ibland tar de 1-2 dagar innan han svarar fast han stått aktiv nu i timmar varje dag, han brukar säga att de beror på mycket på jobbet/med barnen osv. Men jag kan ändå inte låta bli att undra vem han chattar timmar i streck med eller kan man stå som aktiv nu ändå? Bara av att va inloggad på Facebook eller bör jag se "se upp" med denna kille? Har svårt att lita på killar/män på grund av tidigare dåliga erfarenheter. Han är 40+ så ingen yngre kille

• Svar på tråden Kan man stå som "aktiv nu" på messenger utan att chatta/skriva?
  • Anonym (Tjej)

Ibland kan jag se att min kille är aktiv fast han inte alls är aktiv, när han sitter bredvid mig utan sin mobil/dator ens och han inte är inloggad. Samma sak med mig, han ser jag är aktiv fast jag överhuvudtaget inte ens har mobilen i närheten. Tycker det är mysko. Men har sett det flera gånger fast inte i flera timmar i sträck men kanske kan det vara så också?

• Millnear

Har upplevt att man står som aktiv så fort man skrollar inne på Facebook...Vilket irriterar mig oerhört då jag vill kunna läsa ute på Facebook utan behöva känna stressen att alla mina fb vänner ser mig som "aktiv" på messenger..inote alltid man har lust att chatta bara för att man är inne på Facebook...Så dumt att man tvingas stå som aktiv på messenger fastän men egentligen inte är det då man bara vill skrolla på fb

• Anonym (??)

Kan man inte bara stänga av att man visas som aktiv?

TS, man kan stå som aktiv utan att aktivt chatta med någon. Går inte att veta hur han gör.

• Anonym (Fb)

När man är inne på fb/Messenger så står de "aktiv" (om man inte väljer bort det) man kan även se om personen har valt att läsa ditt meddelande genom att personens bild hamnar brevid de du har skrivit, och man är aktiv bara en stund efter att man har loggats ut, så han är inne på sin Messenger o skriver med andra o väljer att inte svara till dig tyvärr

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Fb) skrev 2018-01-09 00:29:30 följande:

När man är inne på fb/Messenger så står de "aktiv" (om man inte väljer bort det) man kan även se om personen har valt att läsa ditt meddelande genom att personens bild hamnar brevid de du har skrivit, och man är aktiv bara en stund efter att man har loggats ut, så han är inne på sin Messenger o skriver med andra o väljer att inte svara till dig tyvärr

Men jag har själv sett mig själv inloggad från min killes Messenger trots att jag loggat ut för en halvtimme sedan. Sen plötsligt är jag inte aktiv längre.. Det är som om det hänger sig.
  • Anonym (Fb)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-09 00:35:28 följande:

Men jag har själv sett mig själv inloggad från min killes Messenger trots att jag loggat ut för en halvtimme sedan. Sen plötsligt är jag inte aktiv längre.. Det är som om det hänger sig.

Om du har loggat ut korrekt från alla dina aktiva nätverk både från fb och Messenger så är de högst 5min som man står aktiv

Ser du att du är inloggad fast du inte har loggat in så rekommenderar jag att du går in på din fb, väljer inställningar och sen väljer du kontoinställningar, därefter går du in på "Säkerhet och inloggning" de kommer att stå: "Där du är inloggad" tryck på "visa fler" så kan du se alla datum,ort och från vilken enhet du har varit inloggad från och om du ser nåt som ser konstig ut, nån enhet lr ort som du inte har loggat in från så byt lösen!
  • Airotkiv
    Anonym (Sara) skrev 2018-01-08 23:44:08 följande:

Träffat en kille länge nu, vi skriver mycket via messenger men i perioder svarar han inte lika ofta som vanligt, inge konstigt såklart om det inte vore för att han ibland står som aktiv nu i timmar i streck (ej med gröna ringen) man ser de de bara om man trycker upp vår "chattbubbla", jag vill inte verka dryg, vara för på eller bete mig som en idiot men ibland tar de 1-2 dagar innan han svarar fast han stått aktiv nu i timmar varje dag, han brukar säga att de beror på mycket på jobbet/med barnen osv. Men jag kan ändå inte låta bli att undra vem han chattar timmar i streck med eller kan man stå som aktiv nu ändå? Bara av att va inloggad på Facebook eller bör jag se "se upp" med denna kille? Har svårt att lita på killar/män på grund av tidigare dåliga erfarenheter. Han är 40+ så ingen yngre kille

Låter lite som en kille/man jag träffat. Finns väl fler som gör på det viset men skulle vara intresserad av att veta om det är samma person. Känns så osäkert och olustigt. Vill inte bli lurad. Har du lust att höras?
  • Anonym (Annika)

Jag vet inte om det är olika på olika mobiler osv, eller vad man har för app/uppgradering, men det verkar variera väldigt. En gång ringde min kompis mig tidigt på morgonen, för hon "såg att jag varit uppe tidigt". Jag hade bara tryckt på hemknappen på mobilen för att se vad klockan var, och sedan somnat om...
    En annan gång stod sonen som "aktiv för 4 h sedan" fast han skickade sms. 

Svar på tråden Kan man stå som "aktiv nu" på messenger utan att chatta/skriva?