• Anonym (?)

Yh 2 gånger

Hur många yh utbildningar får man läsa?

Jag har läst en tidigare men insåg att det inte var helt rätt för mig då det inte ledde till jobb och vill nu söka en till. Kan min kommun neka mig att betala om jag vill söka i annan kommun om jag redan har en examen från yh?

• Svar på tråden Yh 2 gånger
  • Anonym (Undra)

Ren nyfikenhet. Vilken utbildning har du läst och vad vill du läsa nu?

• Anonym (?)
    Rosa Fluff skrev 2018-01-09 08:16:25 följande:

Jag läser min andra yh nu. Har inte varit några problem.

Är det i en annan kommun än den du är folkbokförd eller samma? Eftersom två av de jag vill söka är i andra kommuner för att öka mina chanser måste min kommun godkänna att de betalar för mig. 
  • Rosa Fluff
    Anonym (?) skrev 2018-01-09 08:17:42 följande:

Är det i en annan kommun än den du är folkbokförd eller samma? Eftersom två av de jag vill söka är i andra kommuner för att öka mina chanser måste min kommun godkänna att de betalar för mig. 

Olika kommuner. En i min kommun och en i en annan. Men jag har inte sökt någon av dem via min kommun då de inte är "distans" utbildningar utan jag har fått pendla.
  • Anonym (?)
    Rosa Fluff skrev 2018-01-09 08:23:36 följande:
    Olika kommuner. En i min kommun och en i en annan. Men jag har inte sökt någon av dem via min kommun då de inte är "distans" utbildningar utan jag har fått pendla.
    Jag kommer också behöva pendla om jag kommer in i någon annan kommun men var ändå tvungen att göra ansökan via vuxenutbildningen. 
Svar på tråden Yh 2 gånger