Flirtar han? Hur vet man att en blyg kille flirtar
Jag har ett litet dilemma med min vän/fd PT som jag har svårt att tolka.
Jag hade en personlig tränare, en man i samma ålder som mig, under ett års tid. Vi tränade under ett års tid och jag fick bra resultat. Till en början var det kanske lite stelt eftersom vi båda är rätt blyga och man vet kanske inte vad man bör tala om under träningspassen. Men med tiden så började diskussionen flyta på bättre och vi kan vara väldigt raka och personliga med varandra. Och han vet en del om mig och min bakgrund, som min ätstörning och familjerelationer.
När vi slutade träna ihop sade han att jag mer än gärna får höra av sig till honom i smått som stort. Han har också berättat en del om sig själv och vad som händer i hans liv och i sin familj. Han är singel. Så vi har ibland skrivit till varandra etc.
Vad är det som förvirrar mig då?
- Han har kallat mig för vacker
- Han har talat om mig och min utseendemässiga förändrig som bra, och vid ett flertal gånger har han tittat på mig och sagt "och så förändras ju ansiktet när man går ner i vikt... Ja.". Lite sådär obekvämt formulerat. Men han har sagt det flera gånger, trots att mitt ansikte kanske inte riktigt varit vårt primära fokus i viktminskningen
- Han tyr sig till mig i sina egna problem, även mot slutet av våra träningspass (detta kan ses som lite oproffsigt eftersom han då var i rollen av PT)
- Han frågar mig hur jag mår. Har gått igenom en kris på sistone som han vetat om
- Han vill att jag hör av mig, och håller kontakten
Jag är alltså i en relation och han är singel, och tycker att han är en jättebra vän som jag gärna vill hålla. Men börjar fundera ifall han tycker om mig? Eller är det att han bara finner mig attraktiv?
Vill inte sätta min relation på spel (min kille skulle säkert inte gilla att jag talar med en vän som gillar mig...) eller spela på hans känslor. Men han är blyg och han var tidigare i en professionell relation till mig som kanske spelar in här.
Eller inbillar jag mig? Är detta ens ett problem?
Blyga killar, vad skulle ni säga?