• Anonym (återhållna män)

Hur lång tid tar det för er killar igenomsnitt att utveckla kärlekskänslor för en tjej?

Har hört från manliga coacher att om ni inte fått känslor inom en månad är det kört! Hur brukar det vara för er när ni börjar dejta?

För mig som kvinna vet jag inom 2-3 dejter om jag kommer att bli förälskad och första ögonkastet om jag kommer vilja ligga med honom.

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för er killar igenomsnitt att utveckla kärlekskänslor för en tjej?
  • Anonym

Fem veckor, två dagar och 13,4 timmar.

Anonym skrev 2018-01-09 22:11:29 följande:

Fem veckor, två dagar och 13,4 timmar.

HAHA:..pooowf!!!!:¤O
  • Anonym (kille)
    Anonym (återhållna män) skrev 2018-01-09 22:07:40 följande:

Har hört från manliga coacher att om ni inte fått känslor inom en månad är det kört! Hur brukar det vara för er när ni börjar dejta?

För mig som kvinna vet jag inom 2-3 dejter om jag kommer att bli förälskad och första ögonkastet om jag kommer vilja ligga med honom.

Jag vet efter en dejt om jag har något som helst intresse. Det har hänt att jag känt mig helt tagen efter en första dejt (utan att något fysiskt hänt). Efter andra dejten med en tjej var jag helt störtkär, vi blev ihop efter 3 veckor med 5 dejter. Det varade tyvärr bara några månader men jag svävade på moln hela tiden. Det var troligen därför det inte höll, jag fick tunnelseende och var så tagen att jag inte såg skogen för alla träden.
    Anonym (kille) skrev 2018-01-09 22:23:51 följande:
    Jag vet efter en dejt om jag har något som helst intresse. Det har hänt att jag känt mig helt tagen efter en första dejt (utan att något fysiskt hänt). Efter andra dejten med en tjej var jag helt störtkär, vi blev ihop efter 3 veckor med 5 dejter. Det varade tyvärr bara några månader men jag svävade på moln hela tiden. Det var troligen därför det inte höll, jag fick tunnelseende och var så tagen att jag inte såg skogen för alla träden.
    Häftigt:P Samma här, det är helt underbart. Snacka om love at first sight. Vad var det som gjorde att du blev så tagen av henne tror du? Var det samma för henne?

Det ni hade var en eldig passion;)
  • Anonym (kille)
    Anonym (återhållna män) skrev 2018-01-09 22:29:16 följande:
    Häftigt:P Samma här, det är helt underbart. Snacka om love at first sight. Vad var det som gjorde att du blev så tagen av henne tror du? Var det samma för henne?

Det ni hade var en eldig passion;)
    Det var samma för henne, jag tog henne med storm.

Första dejten fikade vi bara, jag tog hennes nummer. Messade morgonen efter, hon svarade direkt, ingen av oss spelade några spel.

Tre dagar senare bjöd jag henne på restaurang, vi hade jättetrevligt. Jag tog sedan med henne till ett ställe där vi ensamma kunde njuta av stadens utsikt, det var väldigt romantiskt. Jag tittade henne djupt i ögonen och kysste henne. Vi stod där i månskenet och hånglade i 30 minuter. Sedan gick vi en bit, säkert bara 2-3 minuter så var vi tvungna att stanna och hångla i ytterligare 20 minuter. Vi gick vidare till en bar där vi satt och hade djupa diskussioner tills de stängde, vi gick genom hela staden, hånglade i omgångar tills vi skildes åt, kom hem 6 på morgonen. Det var nog det mest underbara jag varit med om, som hämtat ur en film.
  • Anonym (D)
    Anonym (kille) skrev 2018-01-09 22:36:56 följande:

Det var samma för henne, jag tog henne med storm.

Första dejten fikade vi bara, jag tog hennes nummer. Messade morgonen efter, hon svarade direkt, ingen av oss spelade några spel.

Tre dagar senare bjöd jag henne på restaurang, vi hade jättetrevligt. Jag tog sedan med henne till ett ställe där vi ensamma kunde njuta av stadens utsikt, det var väldigt romantiskt. Jag tittade henne djupt i ögonen och kysste henne. Vi stod där i månskenet och hånglade i 30 minuter. Sedan gick vi en bit, säkert bara 2-3 minuter så var vi tvungna att stanna och hångla i ytterligare 20 minuter. Vi gick vidare till en bar där vi satt och hade djupa diskussioner tills de stängde, vi gick genom hela staden, hånglade i omgångar tills vi skildes åt, kom hem 6 på morgonen. Det var nog det mest underbara jag varit med om, som hämtat ur en film.

Det lät precis som i en film, jag älskar de dejterna!
  • Anonym (D)

Min partner ville nog precis som mig att natten aldrig skulle ta slut på vår första dejt. Direkt vi skildes åt var det in online och chatta sönder varandra och ingen ville sova fast vi stämt träff nästa dag. Men han var iofs kär i mig redan innan vi möttes han blev förälskad i telefonen redan.

Jag var helt klart attraherad men var lite seg och såg han som en kompis från början men den titeln höll inte särskilt länge.

I övrigt tycker jag att män och beundrare fallit direkt för mig det har varit pang bom (inte sex utan attraktion velat dejta / ha mig som flickvän)

vet inte om män i regel gör som den där coachen säger, dessa coacher får betalt för att spela på folks naivitet och låga självkänsla så de sätter upp "regler" så att du ska tro att du är okunnig och att det är därför du inte mött någon seriös, när det egentligen handlar om att du inte mött rätt person än,när du gör det kommer alla regler vara heeeeeelt åt helvete fel, och spela spel / ha flirtmetoder kommer kvitta boll för är det ett klick mellan två människor kommer inget hindra dem från att föras samman.

• oldman

För min går det ganska snabbt att bli förälskad, men jag får inte lust till relation och sex bara av det. Det måste utvecklas en romantisk kärleksrelation först och det tar oftast 1-2 månader.

Tyvärr uppfattar kvinnor för det mesta det som brist på intresse att en man inte vill ha sex direkt, så det blir ofta väldigt svårt. Alternativt uppfattar kvinnor det som att jag inte är intresserad av kärleksrelation eller sex alls utan vill ha någon form av vänskapsrelation istället. Det fungerar ofta bra någon månad tillsammans fram tills jag börjar få lust att ha sex och hon har börjat dejta andra, för då känns det ganska komplicerat för mig att fortsätta umgås.

oldman skrev 2018-01-11 04:39:09 följande:

För min går det ganska snabbt att bli förälskad, men jag får inte lust till relation och sex bara av det. Det måste utvecklas en romantisk kärleksrelation först och det tar oftast 1-2 månader.

Tyvärr uppfattar kvinnor för det mesta det som brist på intresse att en man inte vill ha sex direkt, så det blir ofta väldigt svårt. Alternativt uppfattar kvinnor det som att jag inte är intresserad av kärleksrelation eller sex alls utan vill ha någon form av vänskapsrelation istället. Det fungerar ofta bra någon månad tillsammans fram tills jag börjar få lust att ha sex och hon har börjat dejta andra, för då känns det ganska komplicerat för mig att fortsätta umgås.

Vad är en romantisk kärleksrelation för dig som krävs för att du ska vilja ha sex?

Jag skulle också trott att killen var ointresserad. Om jag dejtar någon måste det till hetta i början annars dör mina känslor ut helt eftersom jag känner mig obekräftad av killen annars.
  • Anonym (Kvinna)
    oldman skrev 2018-01-11 04:39:09 följande:

Det här kunde jag ha skrivit. Det är så tråkigt, att all kontakt handlar om sex nästan på en gång. Och dessa nakenbilder som de flesta vill ha, har ju blivit viktigare än personlighet och en ansiktsbild, det är ju helt galet. Så jag har också gett upp hoppet om allt nätdejting. Tacka vet jag en enkel fika och att sitta ned och prata först, och känna om det finns någon kemi. Det är ju så man bygger upp en bra grund att stå på, inte bara sitta på nätet och leta efter nästa dejt, som ofta rinner ut i sanden. Vad sägs om hederlig gammal kärlek och ömsesidig respekt, det längtar jag efter. Allt ska gå så snabbt idag, det bir ingen tid för eftertanke.....
Svar på tråden Hur lång tid tar det för er killar igenomsnitt att utveckla kärlekskänslor för en tjej?