• Anonym (Kaffedraken)

    Äntligen slut på fisklukten!!!!

    Jag diagnostiserades med BV 2014. Sedan dess har jag kämpat med det fram till för 8 veckor sedan. Jag bytte sexpartner och då började problemen. Jag trodde först att det var klamydia eller någon könssjukdom som spökade. Mina värsta symptom var flytningar med stank av rutten fisk. När det var som värst luktade det genom kläderna???? Men sveda, irritation, torrhet och täta svampinfektioner följde också med. Jag blev behandlat med dalacin varje månad, sedan donaxyl, sedan flera kurer med Flagyl. Alla penicillinsorter hjälpte i några dagar sedan började helvetet om!

    Men för 8 veckor sedan pratade jag med en oerhört professionell läkare som sa "sluta med all penicillin och börja smörj underlivet med rikligt med olja innan dusch" jag var skeptisk men detta var alltså det som efter år av ångest och problem där nere äntligen fick bukt på min bakteriella vaginos"

    Så om någon annan där ute kämpar med samma sak vill jag tipsa er om detta!

    Mvh??

  • Svar på tråden Äntligen slut på fisklukten!!!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Grattis TS!


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken typ av olja? Matolja, kokosolja, mandelolja, eller måste den vara anpassad  till underlivet?

    Vad bra att du fick bukt med skiten . Har haft en dos av det nu...minsta lilla sex så tar det fart igen kan få det även efter onani trots rena spritade händer! Jävla helvete vi kvinnor har. Är så avundsjuk på det manliga könet och deras kroppar som tål allt:(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner igen symtomen du beskriver. Råkade också ut för det då jag bytte partner. Det var hemskt och genant. Det värsta av allt var att jag sedan innan aldrig använde något annat än olja för rengöring av underlivet, inte heller särskilt sötsugen. Har alltid varit "fräsch" därnere. Men blev då som sagt diagnostiserad med BV och antibiotika kurer sattes in. Först Flagyl och då blev det bra. Men helvetet började om efter sex med partnern och denna gång fick jag livmoderhalsinflammation. Fick då dalacin och dyxoferm. Det hjälpte inte......

    Idag vet jag vad det berodde på, nämligen att partnern hade smittat mig med Trikomonas. Fick beställa provet själv tyvärr då vården inte är värst engagerad i oss kvinnors underliv. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Dini91 skrev 2018-01-10 16:17:37 följande:

    Jag diagnostiserades med BV 2014. Sedan dess har jag kämpat med det fram till för 8 veckor sedan. Jag bytte sexpartner och då började problemen. Jag trodde först att det var klamydia eller någon könssjukdom som spökade. Mina värsta symptom var flytningar med stank av rutten fisk. När det var som värst luktade det genom kläderna???? Men sveda, irritation, torrhet och täta svampinfektioner följde också med. Jag blev behandlat med dalacin varje månad, sedan donaxyl, sedan flera kurer med Flagyl. Alla penicillinsorter hjälpte i några dagar sedan började helvetet om!

    Men för 8 veckor sedan pratade jag med en oerhört professionell läkare som sa "sluta med all penicillin och börja smörj underlivet med rikligt med olja innan dusch" jag var skeptisk men detta var alltså det som efter år av ångest och problem där nere äntligen fick bukt på min bakteriella vaginos"

    Så om någon annan där ute kämpar med samma sak vill jag tipsa er om detta!

    Mvh??


    Här verkar det ju ha varit vaginos och annat,och mera problem, men en svag fisklukt är väl inte helt ovanligt. En sak jag dock har märkt är att min käresta, som är vegan, är i princip helt luktfri i underlivet, vilket jag uppskattat I vissa fall Kanske även ämnesomsättningen i stort kan spela in. Jag tror att veganmaten spelat in i det fallet, Men i TS fall verkar det ju ha funnits andra faktorer än kost som spelade in. Men ville ändå nämna det jag tar upp i detta inlägget.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Grattis till att ha hittat en lösning som hjälpt! 

    Jag har också haft återkommande problem med BV. Det är ju psykologiskt nedbrytande med stanken, vilket jag inte tycker vården riktigt förstår? Efter en period där det kom tillbaka om och om igen, så började jag gråta hos läkaren - och hon tänkte att jag var deprimerad pga annat när jag försökte förklara att behandlingarna kändes hopplösa, att sex var viktigt för mig osv. "Men, det är ju inte farligt". Nej, det är det väl inte. Men lycka till med att våga ha sex om man stinker! Jag kände mig ifrågasatt av vården, de antydde att det var mitt eget fel som hade mycket sex?

    Jag gick också över till att tvätta med olja, och använda vagisan (mjukgörande kräm). Det var iofs inte pga vaginosen, utan för att jag hade problem med smärta vid penetration. Det visade det sig bara vara torr hud. Oljan och krämen har verkligen hjälpt mot det problemet! 

    Jag har också Vagi-C hemma, och när det börjar lukta konstigt så tar jag det förebyggande i en eller två nätter. Har funkat för mig. 

Svar på tråden Äntligen slut på fisklukten!!!!