• nettis1

Blöder från naveln även 2 v efter att stumpen fallit

Hej på er!

Liten fråga, vår lilla bebba tappade sin navelstump för ca två veckor sen och fortfarande blöder det lite från naveln.... inte mycket men tillräckligt för att man ska tvätta den flera ggr per dag. Till saken hör att min BM inte är utbildad BM (tillfällig vikarie) och inte speciellt tillförlitlig vad gäller bebisfrågor, så jag undrar om det är ngn här inne som varit med om samma sak???

tack på förhand

• Svar på tråden Blöder från naveln även 2 v efter att stumpen fallit
  • RiaRa

Vår sons navel läkte inte ordentligt. Bm droppade något i den varje gång vi var där, Lapis tror jag det hette, tills naveln var läkt.
    Lycka till.

• Knytets

vår minsta hade problem med sin navel.....inte att det direkt blöddde men det varade och bildades såskorpor hela tiden.
    Vi fick rådet av vår barnmorska att använda koksalt att tvätta med sedan torka tort med kompress(liten kompress som köpts på apoteket), och sedan lägga en kompress över naveln så att blöjan inte kommer åt att skava....och nu är naveln såpass fin att vi inte behöver det längre.
    Vi skulle tvätta ungefär 4 ggr om dagen och varje gång FÖRSÖKA(om det gick) att få bort sårskorpan, men absolut inte tvinga av skorpan.

Lycka till

• nettis1

Å tack för alla svar!!!!

Svar på tråden Blöder från naveln även 2 v efter att stumpen fallit