Kan man vara oförmögen att känna åtrå?
Är gift och som så många andra har vi problem med sexlivet. Visst ligger vi med varandra, men det finns ingen åtrå mellan oss. Det där djuriska begäret efter just den andre personen. Det känns mer som att vi är nog ganska kåta av oss båda två och kan mycket väl tänka oss att ligga med varandra. Jag älskar min man.
Han har tagit upp en längre tid att han nog aldrig känt min åtrå för honom, och det har fått mig att fundera mycket och inse att jag känner nog inte så för honom och har nog aldrig känt så för någon. Känns som att min sexualitet mer drivits av att bli åtrådd och när jag känt mig sån kunnat ge mig hän. Men kanske har jag aldrig själv verkligen gett fullt ut eftersom jag inte åtrått. Komplicerat att förklara men tror jag börjar så och hoppas att någon klok människa har input för att hjälpa mig/oss vidare.
Han är väldigt sorgsen sedan vårt senaste samtal och jag är rädd att han funderar på att lämna mig för någon som verkligen åtrår honom. Gör vad som helst för att lösa detta känns det som.