• Hoothoot

Foglossnig

Kan man känna av foglossning i v 7 (6+5) med första barnet? Och kan man känna av det på bara en sida? Jag dammsög idag och strax efter det fick jag som hugg och ilningar i höften över skinkan och ner på baksidan av låret.

• Svar på tråden Foglossnig
  • Hoothoot
    annieh897 skrev 2018-01-11 19:44:05 följande:

Ja, det kan man.

Tack för svar! :)
  • Anonym (N)

Jag fick foglossning jätte tidigt med denna graviditet (nr3) har varit sjukskriven 100% sen v.12 .

• Ina82

Jag tycker det låter som falsk ischias på din beskrivning. Fråga på din mödrarådgivning om fysioterapeut. Både mot foglossning och ischias finns det övningar man kan göra.

• Hoothoot
    Ina82 skrev 2018-01-12 09:46:54 följande:

Jag tycker det låter som falsk ischias på din beskrivning. Fråga på din mödrarådgivning om fysioterapeut. Både mot foglossning och ischias finns det övningar man kan göra.

Vad menas med falsk ischias? Ja jag ska träffa min BM på tisdag så ska höra då :)
  • Ina82
    Hoothoot skrev 2018-01-12 11:05:59 följande:

Vad menas med falsk ischias? Ja jag ska träffa min BM på tisdag så ska höra då :)

Om du söker på nätet t.ex falsk ischias symptom så kan du läsa själv och se vad du tror. Falsk ischias brukar bero på en nerv som hamnat i kläm. Jag har haft (äkta ) ischias pga av diskbråck och då strålade det hela vägen ner i foten.
Svar på tråden Foglossnig