• smurf11

    Bara Menopur eller en kombination

    Jag undrar om det är någon som använt Menopur eller både Menopur och Gonal-f?
    Vad fick ni för resultat?

  • Svar på tråden Bara Menopur eller en kombination
  • Solen2

    Använt gonal-f tre gånger och nu senast menopur. Nu senaste med menopur så fick jag ett plus. Annars så har vi inte märkt någon skillnad i behandlingsresultaten. Har ingen erfarenhet av att blanda de båda.

  • smurf11
    Solen2 skrev 2018-01-10 21:38:59 följande:

    Använt gonal-f tre gånger och nu senast menopur. Nu senaste med menopur så fick jag ett plus. Annars så har vi inte märkt någon skillnad i behandlingsresultaten. Har ingen erfarenhet av att blanda de båda.


    Åh grattis, vad roligt och du ger även mig hopp!

    Hu många ägg fick du dessa gånger?

    Vilken vecka är du i nu!
  • Solen2

    Jag fick 12,13,12 och 11 ägg. Och det var ca 5-6st varje gång som blev befruktade och delade sig bra. De sista två gångerna gjordes det icsi.

    Har lyckats få en bladtocyst till frysen på försök tre. Men iom att vi bytte till landstinget inför fjärde försöket så ligger den kvar i frysen.

    Var på vul idag och så ett litet pickande hjärta. Är i V8+2.

  • smurf11

    Åh vad underbart!

    Grattis jag önskar att jag får se ett pickande hjärta snart!<3

    Har du använt Pregnyl?

    Först sa de att jag ska använda 1000ie Pregnyl vid ägglossning nu säger en annan att jag bara ska ta 500 ie. Undrar vilken mängd som är bäst?

  • Hoppfullhet

    Hade gonal-F vid mina 2 första ivf/icsi blev 3 resp 4 äggblåsor. Menopur vid 3:e o 4:e (som båda blev icsi) fick ut 6 ägg var gång. 3:e är 2 år nu o 4:e ligger sedan 23 v i magen :) även en blasto på 4:e :)

  • Snuttis2

    Gjort tre ivf varav de två första på menopur. Har begränsad äggreserv och menopur ger generellt färre ägg men med bättre kvalité .

    Ivf 1 10 ägg, 8 befruktade en färsk insätt och 2 till frysen. Gravid men MA i v 11!

    Ivf 2 sämre respons o diskussion om att avbryta men genomförde ändå. 9 blåsor med 5 ägg, 3 befruktade- en färsk insättning. Negativt resultat!

    Ivf 3 byte av läkemedel till puregon. 13 blåsor, 9 ägg varav 7 befruktade. Gravid på färsk insättning som resulterade i en son nu i somras. Tre embryon väntar i frysen till ev syskon försök.

  • smurf11
    Hoppfullhet skrev 2018-01-12 21:58:42 följande:

    Hade gonal-F vid mina 2 första ivf/icsi blev 3 resp 4 äggblåsor. Menopur vid 3:e o 4:e (som båda blev icsi) fick ut 6 ägg var gång. 3:e är 2 år nu o 4:e ligger sedan 23 v i magen :) även en blasto på 4:e :)


    Oj grattis! Du lyckades verkligen!

    Du ger mig verkligen hopp!

    Men vet du om Menopur pulvret var en klump eller löst pulver? Vätskan var rinnande iaf. Jag är rädd att det frös i bilen innan jag var hemma!
  • smurf11
    Snuttis2 skrev 2018-01-12 22:18:07 följande:

    Gjort tre ivf varav de två första på menopur. Har begränsad äggreserv och menopur ger generellt färre ägg men med bättre kvalité .

    Ivf 1 10 ägg, 8 befruktade en färsk insätt och 2 till frysen. Gravid men MA i v 11!

    Ivf 2 sämre respons o diskussion om att avbryta men genomförde ändå. 9 blåsor med 5 ägg, 3 befruktade- en färsk insättning. Negativt resultat!

    Ivf 3 byte av läkemedel till puregon. 13 blåsor, 9 ägg varav 7 befruktade. Gravid på färsk insättning som resulterade i en son nu i somras. Tre embryon väntar i frysen till ev syskon försök.


    Grattis till sonen!

    Men för dig fungerade det bättre med byte från Menopur.

    Jag frågar dig också. Vet du om Menopur pulvret var en klump eller löst? Jag är oroligast det frös i bilen innan jag var hemma!
  • Snuttis2

    Minns inte konsistensen tyvärr men läser du på fass står det ju pulver . Dock vet jag att menopur är oerhört könsligt för temperatur och inte ska frysas så tyvärr risk att preparatet skadats! Jag hade nog kontaktat kliniken och rådgjort . Lycka till

  • Hoppfullhet
    smurf11 skrev 2018-01-13 20:47:44 följande:

    Oj grattis! Du lyckades verkligen!

    Du ger mig verkligen hopp!

    Men vet du om Menopur pulvret var en klump eller löst pulver? Vätskan var rinnande iaf. Jag är rädd att det frös i bilen innan jag var hemma!


    Det är en klump som löser sig med vätskan, så allt är säkert i sin ordning :) lycka till!
Svar på tråden Bara Menopur eller en kombination