• HelenS

    Bröllop på stranden, var skall vi åka i höst?

    Vill ha massor av tips på resmål här kommer lite förutsättningar och önskningar:

    Två vuxna och barn 11 och 14 år

    Okt/nov

    Ca två veckor

    Varmt och fina stränder (alltså riktigt fina)

    Gärna direktflyg eller få mellanlandningar

    Bungalow med egen pool nära strand

    Ev bröllop på stranden...

    Har varit i Thailand, Kalifornien, Maldiverna mm.

  • Svar på tråden Bröllop på stranden, var skall vi åka i höst?
  • HelenS

    Åh ser fint ut! Adults Only? Hur tar man sig till Cook?

    Pris beror lite på vad vi får för pengarna.

    Jag vet vänner som bott i fina bungalows med egen pool för bra peng på tex Bali. Men när vi var på Maldiverna så var poolen inte det man valde. Så beror lite på.

  • SVejsan
    HelenS skrev 2018-01-11 09:25:24 följande:

    Åh ser fint ut! Adults Only? Hur tar man sig till Cook?

    Pris beror lite på vad vi får för pengarna.

    Jag vet vänner som bott i fina bungalows med egen pool för bra peng på tex Bali. Men när vi var på Maldiverna så var poolen inte det man valde. Så beror lite på.


    För oss var det en del i en resa till/från NZ. Så jag gissar att man åker ungefär som vi gjorde; först till Los Angeles och byter flyg där (Då var det bara Air New Zealand som flög till Cook öarna.) Och jag tror att vi åkte inom "Star Alliance" samarbetet.Om jag inte missminner mig var det SAS från Stockholm till LA (Var någon biljett tur retur NZ så kunde man köpa till Stopp på vägen.
    Nu var det väldigt många år sedan. Och då var aitutaki lagon resort inte någon Adult only. Aitutaki innebar ett kort hopp med mindre flyg typ nån timma. Man kan ju dubbelkolla med nån resebyrå också.
    Självklart så finns det enklare boenden men av bra kvalite. De allra flesta med gångavstånd till strand (Öarna ör inte så stora).

    Och One foot Island på aitutaki har blivit utsedd av National Geographic Magazine  som en av de 21 finaste stränderna i världen... 

    www.cookislandsnews.com/national/outer-islands/item/62599-one-foot-island-a-winner-with-influential-magazine/62599-one-foot-island-a-winner-with-influential-magazine
Svar på tråden Bröllop på stranden, var skall vi åka i höst?