• xh1996

    Vad kostar biljetterna till Disneyland Paris och vad ingår?

    Hej!

    Jag ska resa till Paris den 7 mars med en kompis och vi båda är över 20. Vi vill gärna besöka Disneyland Paris och har lite funderingar på kostnader och lite annat och vill därför fråga er som har varit där och kan berätta lite kort om eran upplevelse. Till och börja med så vill vi veta vad inträde kostar och vad som ingår i det priset, vilken park föredrar ni Disneyland park/ Disneyland studio och isåfall vad är det för skillnad på dessa, kostnader till attraktioner, mat, och kostnad till buss/taxi. Går jätte bra att tillägga mera utöver det jag frågat om.

  • Svar på tråden Vad kostar biljetterna till Disneyland Paris och vad ingår?
  • Monchichier

    Om ni bor i centrala Paris ska ni ta pendeltåget. Definitivt inte taxi, stället ligger en ganska bra bit utanför staden. Priset där kommer jag inte ihåg alls, men gå in på hemsidan så borde det stå där. Googla bara subway Paris, så är det nog första träffen.

    Själva parken har också en jättebra hemsida där precis allt står, till och med priser för inträde. Det varierar nämligen. Gå in där och kolla. Det är bara inträde som ingår, men de har inga åkband eller sånt om det är det du tänker på.

Svar på tråden Vad kostar biljetterna till Disneyland Paris och vad ingår?