• Äldre 11 Jan 09:13
    2168 visningar
    10 svar
    10
    2168

    Går det ladda engångsbatterier?

    Jag är väldigt dålig på säkerhetskopiering. I en nalle som jag fick typ 2002 var det ett inspelat samtal ifrån en gammal kompis till mig. Jag har missat att spela in det. Nu går det inte starta röstmeddelandet i nallen längre. Jag är osäker om det är ett engsgångsbatteri, har inte öppnat upp nallen än. Men nallen ska vara ifrån Bear factory. Men är det någon som vet om man kan ladda engångsbatterier?

    Inspelningen är viktig för mig och jag förstår inte själv hur jag inte kan ha spelat in det troligen. Hittar inga film hemma än i alla fall på inspelningen i nallen.

  • Svar på tråden Går det ladda engångsbatterier?
  • Äldre 11 Jan 09:23
    #1

    Jag har inte än kollat igenom alla gamla filmer hemma än men med stor risk kan jag ha missat att spelat in inspelningen.

  • Äldre 11 Jan 09:25
    #2

    Varför ska du ladda batteriet om det är engångs, det är väl bara att sätta i ett nytt?

  • Äldre 11 Jan 09:29
    #3
    Afterlife skrev 2018-01-11 09:25:58 följande:

    Varför ska du ladda batteriet om det är engångs, det är väl bara att sätta i ett nytt?


    Oki men Så engångsbatterier brukar inte sitta ihop med själva grejen i det här fallet ev inspelningsbandet(eller vad det heter)?
  • Äldre 11 Jan 09:31
    #4

    Det är väl bara att öppna och se hur det ser ut?

  • Äldre 11 Jan 09:32
    #5

    Egentligen borde jag ha skrivit meddelandet efter jag ev har öppnat nallen för jag vet inte vad det är för batteri men det är helt meningslöst att ta sönder nallen för att få ut inspelningsgrejen om man ändå inte kan ladda den.

  • Äldre 11 Jan 09:33
    #6

    Oki. Jag får återkomma när jag vet vad det är för batteri.

  • Äldre 11 Jan 09:33
    #7

    Men om din kompis har spelat in meddelandet låter det ju som om nallen borde gå att öppna utan att ha sönder den?

  • Äldre 11 Jan 09:48
    #8
    Afterlife skrev 2018-01-11 09:33:51 följande:

    Men om din kompis har spelat in meddelandet låter det ju som om nallen borde gå att öppna utan att ha sönder den?


    Inspelningen är insydd i nallen. Det finns ingen dragkedja eller liknade på nallen.
  • Äldre 11 Jan 10:00
    #9

    Så det innebär att vi pratar om en teddybjörn med röstinspelningsmöjlighet som alltså är helt förbrukad/omöjlig så fort batterierna i den är slut? Herregud vad mycket ledsna barn det måste vara förknippat med denna produkt, och vad fort de måste bli ledsna efter att ha lekt en stund med den.

    Mina barn har några sånna där pratande mjukdjur, och min fru har en talande björn sen hon var barn, på alla dessa sitter kardborreband i ryggen eller rumpan där enheten kan tas ut. Jag såg dessutom på Amazon att Bear Factory-björnar ofta säljs med just röstenheten separat - vilket indikerar att den går att montera inuti björnen utan större tekniskt kunnande. 

     

  • Anonym (Ploj?­)
    Äldre 11 Jan 10:03
    #10
    Vattumankillen skrev 2018-01-11 09:29:04 följande:
    Oki men Så engångsbatterier brukar inte sitta ihop med själva grejen i det här fallet ev inspelningsbandet(eller vad det heter)?
    Hur tänkte du ladda engångsbatteriet då? Genom nallen?

    Det finns stygn i nallens rygg, bara att öppna och ta ut enheten. Byt batteri den vägen.
Svar på tråden Går det ladda engångsbatterier?