• Johanssonw

    Svenska tjejer

    Hej!

    Har en fråga åt svenska tjejer.

    Hur ska en kille bete sig för att kunna ragga er?

    Vad tycker ni att det är okej och vad tycker ni att det är fel?

    Är det okej om en kille kommer random till en tjej och säger liksom "tycker att du är snygg/gillar dig och skulle vilja lära känna dig"?

  • Svar på tråden Svenska tjejer
  • Jenna Eriksdotter

    Ja det är klart han kan. Det kan väll inte bli bättre? Vad ska man annars säga? Kanske inte behöver säga något hur hon ser ut, hon kan ju vara känslig. Men jag ser inga problem med det agerande. Aningen smaklöst då man hört det tusen gånger vid dethär lagen. Men okej är det.

  • Anonym (Mella)

    Ragga i vilket syfte?

    Vad som går bort för mig är iallafall inställsamt äckel och sånt de tror kommer gå hem som de tror att jag vill höra baserat på deras tidigare erfarenheter eller fördomar om kvinnor.

  • Anonym (GoodLuck!)

    Lycka till att approacha svenska tjejer på det sättet helt random! Jätte ovanligt att du får positiv respons om du inte är jättesnygg eller extremt charmig!

    Svenska tjejer är jätte misstänksamma, extremt avvaktande och vissa ganska osociala.! Du stämplas som creep så fort du närmar dig någon!

    Det är inte alls så utomlands! Killar pratar med tjejer på stan helt random, cafeér och många andra ställen utan att stämplas som creep, för där är det så vanligt! Här i Sverige är alla så skygga och så rädda för varandra och tycker människokontakt är obehagligt!

    Liknande tråd har jag läst där tjejer svarar på din fråga och skriver:

    Usch..nej aldrig i livet att jag skulle svara en random kille som kommer fram till mig i stan. bla bla bla....tråkigt..

    Men du kan lyckas OM du gör det genomtänkt och charmigt och INTE är tydligen med att du raggar utan leker lite casual och oskyldig! Alltså med andra ord, få ragga att se ut som att du inte raggar!

    Lycka till ;) 

    Jag är MAN förresten!

  • confirmed kille

    min erfarenhet och bästa sättet för att ragga svenska tjejer: ge de uppmärksamhet och fråga dom massa saker, var inte direkt med att säga att du gillar de, du måste bygga upp det långsamt diskret. att vara romantisk och säga hur snygga/fina de ser ut och att man vill bjuda ut de på kort tid funkar inte i sverige, svenska tjejer tycker bara sånt är creepy.

    har bott en del i spanien och spanska tjejer är helt annorlunda, där vill de att du ska vara romantiskt och på de minut ett du träffat de, kommentarer om deras utseende gillar de också vilket inte uppskattas i sverige.

  • Anonym (GoodLuck!)
    confirmed kille skrev 2018-01-11 16:57:28 följande:

    min erfarenhet och bästa sättet för att ragga svenska tjejer: ge de uppmärksamhet och fråga dom massa saker, var inte direkt med att säga att du gillar de, du måste bygga upp det långsamt diskret. att vara romantisk och säga hur snygga/fina de ser ut och att man vill bjuda ut de på kort tid funkar inte i sverige, svenska tjejer tycker bara sånt är creepy.

    har bott en del i spanien och spanska tjejer är helt annorlunda, där vill de att du ska vara romantiskt och på de minut ett du träffat de, kommentarer om deras utseende gillar de också vilket inte uppskattas i sverige.


    Aa du har helt rätt! Jag har alltid undrat varför Svenska tjejer är så annorlunda än t ex Spanska som du nämner! Jag menar Svenska tjejer går runt och fixar till sig som fan från topp till tå och ser jättebra ut, sedan vill de inte att man säger att de ser bra ut. Varför tror du svenska tjejer tycker det är creepy om man säger att man gillar hur de ser ut? Jämfört med spanska, amerikanska, sydamerika och resten av världen. Svenska tjejer är väldigt annorlunda jämfört med tjejer från många andra länder! Hur kommer det sig tror du? Intressenat att höra vad du tycker. Jag själv har bott i flera länder, men jag måste säga att svenska tjejer är väldigt annorlunda jämfört med tjejerna i länderna jag träffat.

    Nu pratar jag inte om självständigheten svenska kvinnor har pga mer jämställt jämfört med andra länder. Kanske har lite med det att göra, men att vara romantisk eller inte är en akt som ska trigga igång en känsla och har inget att göra med självständighet.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (GoodLuck!) skrev 2018-01-18 09:35:56 följande:
      alltid undrat varför Svenska tjejer är så annorlunda än t ex Spanska  Jämfört med spanska, amerikanska, sydamerika och resten av världen. Svenska tjejer är väldigt annorlunda jämfört med tjejer från många andra länder! 
    Tycker du att invandrartjejer har mer självförtroende?
  • Anonym (H)

    Kommer en kille fram och DIREKT säger att jag är snygg så förstör han allt. Kom gärna fram till mig och fråga vad jag heter, lär känna mig och visa att du är intresserad av mig som person.. Men att säga till mig att jag är snygg är bara patetiskt och ytligt..

  • Anonym (Varierar)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-05-29 02:48:21 följande:

    Tycker du att invandrartjejer har mer självförtroende?


    Som med allt annat så varierar det alla har olika personligheter
  • Anonym (N)

    Många svenska tjejer är inte intresserade av utländska killar med invandrartugg som kör stilen att komma fram på stan och dregla fram att de är snygga...

    Mitt främsta tips är att öva på svenskan och gå fram på en social tillställning, bar, festival ect. Möjligen på stan men det ska inte vara hur som helst liksom.

  • Anonym (hanna)

    Det finns många olika sorters svenska tjejer. Mig raggar du inte på, du uppvaktar. För att jag ska vara intresserad av dig ska du vara en ansvarskännande riktig man och inte en pojkvasker. Du måste ha mina värderingar och leda oss till äktenskap.

Svar på tråden Svenska tjejer