Näsfrida eller "vanlig" snorsug....
... alltså en sån med en liten boll? Vad är effektivast? Är inte riktigt nöjd med den vanliga enkla snorsugen... Är det nån som vet var man köper en näsfrida?
... alltså en sån med en liten boll? Vad är effektivast? Är inte riktigt nöjd med den vanliga enkla snorsugen... Är det nån som vet var man köper en näsfrida?
Vi köpte vår på Brio.
jag köpte min på Baby City, helt klart överlägset BÄST. Näsfridan alltså..runt 40-60 kr kostar den beroende på vart man köper den. Däremot köpte jag "filter" , men de böhövs inte för då går det inte att "suga" ut snoret.
På Apoteket blev jag avrådd att köpa en sån där nässug med gummiboll. Arvid var då 2 månader och hon sa att den typen av nässug inte är bra för de små bebisarnas känsliga slemhinnor.
Så jg köpte en Näs-frisa och det funkade superbra. Jag betalade runt 60:- och jag köpte den på Baby-proffsen.
Näs-Fridan är helt suverän!
Finns på de vanliga baby-butikerna eller på apoteket har jag för mig att jag har sett den. Har räddat en förkyld liten tjej många gånger... Vi har aldrig behövt byta filter då inte snoret kommer så långt upp, så för vår del så verkar fler filter onödigt.
//Grodan
Dum fråga, men vad är en näsfrida?? Har också blivit avrådd nässug av Apoteket pga de känsliga slemhinnorna. Men det där med näsfrida låter intressant! Min lilla kille är täppt och det verkar som han börjar bli immun mot Renässans-dropparna...
det är en näs sug som man själv suger ut snoret, låter äckligt men det är det inte det sitter ett filter och sen en lång slang så nått snor får man alldrig i sig. Hade inte klarat mig utan Näsfrida, min dotter har varit förkyld jätte mycket under sitt första år och det har varit en räddning att vi hafft sugen, de har ju så svårt att sova när näsan är täppt.
Tack för länken, ElleBelle! Men: Vad skiljer denna näsFrida från en "vanlig" nässug? Dvs en sådan de inte viller rekommendera på Apoteket? Och: köper man näsFrida på typ Babyland?
ja babyland har den.
Näs-fridan är helt klart överlägsen... Jag köpte och testade min idag (äntligen, dottern är ju 11 månader snart...) och den funkade super bra, betydligt bättre än den vi hade innan (en boll med "pip" på...). Man behövde inte vara orolig alls att få snor i munnen, det nådde inte ens till filtret! Det står att man ska byta filter efter varje användning men det verkar då inte behövas...
Vi köpte våran på barnens hus. Den kostade 79:- och det följde med 4 filter. Köpte även 20 extra filter för typ 14:- så dyrt är det ju inte...
Goldie: lite OT men dom kan inte bli immuna mot renässans droppar, det är vanligt koksalt och det hjälper ej om dom är svullna i näsan (alltså täppta) då är det nezeril som gäller för att få bukt med problemet. Renässans hjälper mot rinniga/snoriga näsor, jag brukar använda det när hon är snorig, det sköljer igenom näsan bra så det slutar rinna ett tag.