• Anonym (Orolig)

Williams syndrom?

Kom av en slump över en artikel om Williams syndrom och blev alldeles förskräckt. Symptomen stämmer in väl på vår 6-månaders flicka. Uppnäsa, "stjärnor" runt pupillerna, späd, stora läppar.. Någon som vet om Williams syndrom syns så tidigt? Känner mig jätteförvirrad just nu..

• Svar på tråden Williams syndrom?
  • Anonym (Orolig)

Liten haka, kraftig snorränna. Blir mer och mer övertygad ju mer jag läser.. Några föräldrar här till barn med Ws? Vill ni berätta lit3

• Anonym (Eva)

Har visserligen inte barn med williams syndrom mem har träffat ett antal personer med Williams genom mitr aebete. Det är mycket vanligt med en speciell typ av hjärtfel. Har er dotter det? Det är också vanligr mws svårigheter hos små barn. Är det någon annan som har reagerat på din dotters utseende?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Eva) skrev 2018-01-12 13:49:21 följande:

Har visserligen inte barn med williams syndrom mem har träffat ett antal personer med Williams genom mitr aebete. Det är mycket vanligt med en speciell typ av hjärtfel. Har er dotter det? Det är också vanligr mws svårigheter hos små barn. Är det någon annan som har reagerat på din dotters utseende?

Inget hjärtfel som upptäckts åtminstone. Nej ingen har reagerat på hennes utseende, inte heller jag innan jag råkade läsa om just williams syndrom. Verkar vara ganska ovanligt, så man tänker ju att "det aldrig skulle drabba oss", men kan ju likväl vara vår dotter som någon annans..
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-01-12 13:53:24 följande:

Inget hjärtfel som upptäckts åtminstone. Nej ingen har reagerat på hennes utseende, inte heller jag innan jag råkade läsa om just williams syndrom. Verkar vara ganska ovanligt, så man tänker ju att "det aldrig skulle drabba oss", men kan ju likväl vara vår dotter som någon annans..

Det ät som du säger inte så jättevanligt. Hur kom det sig att du började läsa om det? Är det något mer än utseendet du reagerar på? Har du googlat bilder och då tycker dig känna igen din dotter?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Eva) skrev 2018-01-12 14:07:38 följande:

Det ät som du säger inte så jättevanligt. Hur kom det sig att du började läsa om det? Är det något mer än utseendet du reagerar på? Har du googlat bilder och då tycker dig känna igen din dotter?

Nä, är egentligen bara utseendet jag reagerade på. Eventuellt rubbat sömnmönster, då hon alltid sovit ganska dåligt. Men det är ju inte direkt ovanligt.. Känner inte igen googlade bilder.. känner mig lite fjantig nu men blev så himla nervös först. :/

Läste om Elaine Eksvärd, hennes dotter har ju det.

Tack för dina svar förrestrn! :)
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-01-12 14:28:26 följande:

Nä, är egentligen bara utseendet jag reagerade på. Eventuellt rubbat sömnmönster, då hon alltid sovit ganska dåligt. Men det är ju inte direkt ovanligt.. Känner inte igen googlade bilder.. känner mig lite fjantig nu men blev så himla nervös först. :/

Läste om Elaine Eksvärd, hennes dotter har ju det.

Tack för dina svar förrestrn! :)

Det låter inte som du ska oroa dig.
Svar på tråden Williams syndrom?