• amina12

    namnet ramla

    det finns te.x namnet ramla .om man kollar på svenska sidan så betyder det liksom att man ramlar men på andra somaliska betyder det helt varligt namn .och jag tycker ramla är ett
    fint namn!!!Flört

  • Svar på tråden namnet ramla
  • Queennr1
    amina12 skrev 2018-01-12 21:36:50 följande:

    ja!!!


    Ja då är det rimligt. Annars skulle det bara va skumt.
  • senalena

    Om du har för avsikt att låta barnet växa upp i Sverige så skulle jag inte ge det namnet. Det är en sak att det är ett vanligt namn i Somalia men som du säger på svenska så betyder det ju att man ramlar/faller omkull. Så det kommer bli jobbigt för barnet med ett sådant namn.
    Om du har tänkt att barnet ska bo och växa upp i Somala är det ju okey, men då skulle du ju inte välja ett svensk namn som kan betyda något underligt på somaliska.

  • korv o mos
    senalena skrev 2018-06-24 01:15:58 följande:

    Om du har för avsikt att låta barnet växa upp i Sverige så skulle jag inte ge det namnet. Det är en sak att det är ett vanligt namn i Somalia men som du säger på svenska så betyder det ju att man ramlar/faller omkull. Så det kommer bli jobbigt för barnet med ett sådant namn.
    Om du har tänkt att barnet ska bo och växa upp i Somala är det ju okey, men då skulle du ju inte välja ett svensk namn som kan betyda något underligt på somaliska.


    ^^^^
    Detta, helt rätt.
Svar på tråden namnet ramla