Ni kvinnor som är snygga upplever ni fientlighet?
Vill först och främst inte att ni ska misstolka rubriken. Jag vet att "snygghet" sitter i betraktarens ögon såklart och alla människor är fantastiska och fina på sitt sätt. Hoppas att ni förstår vad jag menar och att ingen tar illa vid sig.
Jag är väldigt ödmjuk och respekterar alltid alla människor tills de helt enkelt "bevisat" att de inte förtjänar min respekt.
Jag har alltid sett bra ut och har aldrig haft problem att få varken vänner eller pojkvänner. Däremot upplever jag att många kvinnor direkt "ser ned på mig" och/eller tror att de vet hurdan jag är på grund av mitt utseende.
Jag arbetar inom vården och får flera gånger frågan om varför jag inte sysslar på med något annat. "Som vadå?" brukar jag fråga och får alltid samma svar: "Ja, varför blir du inte frisör, stylist eller något annat som passar dig?". Passar mig?
De menar såklart mitt utseende eftersom att det personligen inte passar mig över huvud taget.
Efter att människor lärt känna mig kan de ibland också säga saker som "Men du är så snäll ju, det är inte det första intrycket man får då man ser sig?!"
Jag har frågat flera gånger vad det är som gör eller gjorde att de trodde så, var jag otrevlig? Såg jag arg ut? Eller vad är det frågan om? Och då får jag svaret: "Nej, det var bara den känslan jag fick".
Jag får dessutom mycket beröm för mitt arbete. Inte minst från chefen och övrig ledning. De tycker att jag gör ett bra jobb och jag får ofta förtroendeuppdrag vilket jag jobbat och fortfarande jobbar hårt för och tycker är skitkul. Då blir mina kollegor väldigt sura och viskar bakom ryggen.
Jag läser och studerar ganska mycket på min fritid. Älskar att lära mig nya saker och kan ägna en hel kväll åt att lära mig om något som jag snurrat in mig på för stunden. Det gör att jag lägger på mig en hel del kunskap gärna diskuterar. Då kan jag få kommentarer som: "Men gud, vad du kan mycket. Det trodde jag inte.".
I vanliga fall brukar jag inte bry mig utan bara svara typ "Nej men nu vet du vet" eller "okej" med ett leende men ibland blir jag bara så trött på detta.
Någon annan av er som upplever samma sak?