• Natta93

Hur många steg tar ni varje dag??

Hej, man säger att en vanlig dag att man ska gå ca 5000 - 7000 steg per dag. Jag pluggar och mkt sittande. Jag kommer upp i ca 3000 steg. Om ja inte tar mina prommenade då ökar det till 7000-9000. Vill verkligen komma upp i 10 000 steg.

Hur ser det ut för alla där ute?

• Svar på tråden Hur många steg tar ni varje dag??
  • Anonym (Gå)

Går ca 10000 på jobbet. Utöver det, inte så många fler. På helgerna under vinterhalvåret ca 2000 per dag. På sommaren ca 15000 pga. golf.

• Anonym (latmask)

Jag brukar ligga runt 12 000 efter en normal arbetsdag.
    Efter det ligger telefonen och därmed stegräknaren oftast stilla på köksbordet så jag vet inte hur mycket jag adderar hemma, men det borde inte bli så många. Några dagar i veckan tar jag en kort prommenad runt området som adderar ca 3 000 steg.

• Anonym (..)

7-8000. Har hund, annars hade det nog varit typ 0.

• Anonym (Lat)

Legat på 200-300 under ledigheten, kommer upp i 10.000 om jag går till skolan

• Anonym (A)

Färre än när jag arbetade som servitör. Skrivbordsjobb numera.

• Rumpelstiltskins

Ligger mellan 15.000-20.000 steg per dag. Men då arbetar jag inom vården och brukar även promenera till och från jobbet.

• Afterlife

Jag brukar ha ett snitt på 12000 till vardags. Har ett stillasittande jobb men försöker promenera några gånger om dagen. När jag har semester brukar det bli mellan 20000-30000 om dagen (vandring).

• IsDimma

På mitt förra jobb kom jag upp i någonstans mellan 13000-20000 steg om dagen lite beroende på vilket skift jag hade. Vanlig förskola.

Med mitt nuvarande jobb kommer jag oftast upp i 6000-8000. Specialförskola.

Jag saknar utevistelse på vinterhalvåret på mitt nuvarande jobb. Har två barn (av fem) som inte ska vara ute när det är kallt eller blåser (vilket det ju gör jämt).

Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
Svar på tråden Hur många steg tar ni varje dag??