• Anonym (sara)

Vill inte avsluta men låter det rinna ut i sanden? Vad är det här?

Som rubriken lyder så gav jag min dejt chansen att avsluta och gå vidare på varsitt håll sist vi sågs för att han inte verkar vara så intresserad längre.

Men Han ville inte avsluta sa han utan vill ta det lugnt. När han hade åkt hem hörde han av sig två dagar senare och var intresserad och ställde frågor hur det var på jobbet och lite annat. Men efter att jag svarade på det har han inte hört av sig på snart en vecka..och han vet att jag inte kommer höra av mig så han sitter.inte och väntar på det heler.

För det första varför höra av sig om han ändå inte är intresserad längre? Och ännu mer varför tog han inte chansen att gå vidare om det var jag som tog upp det?! Om han inte vågar göra det själv så hade han ju världens chans att avsluta och kunna gå vidare som en lättnad men nej han väljer dåatt stanna kvar men låter det rinna ut i sanden istället?! Nästan så sjukt att det blir skrattretande.

Inte ens min bror som är psykolog och bra på sånt här med relationer vet inte hur dejten tänker.

/sara

• Svar på tråden Vill inte avsluta men låter det rinna ut i sanden? Vad är det här?
  • Anonym (normalkillbeteende)

Du har ju lämnat det upp till honom och vad var det som fick dig att tro att han inte var intresserad?
    Men varför gjorde du inte bara slut själv. Förmodligen var det bara hans sätt att döva sitt dålig samvete när han kom hem om han inte svarat sen efter det!

Killar har en egen agenda!

• Anonym (Klassiskt killbeteende)

Låter lite märkligt att du aldrig varit med om sånt förr... Det är nämligen klassiskt killbeteende när de inte är så intresserade... Killar vill sällan erkänna att de dumpar en när man bara är nån de dejtar. De skulle nog hellre dö än erkänna det. Detta då de hatar all form av "scener", drama, och konfrontationer. De vill bara låta det rinna ut i sanden, för det är det mest bekväma sättet för dem. Att göra slut genom ett ärligt "Jag vill inte ses mer", eller att svara ärligt på frågan om de vill ses mer, det sparar de till såna de varit ihop med på riktigt, dvs om man kanske varit ihop något år eller mer.

Det scenario du beskriver har jag nog varit med om ett 50-tal ggr minst, under mitt dejtingliv. Så det förvånar mig inte det minsta.... :P Bara att gå vidare och dejta nya killar istället.

• Anonym (sara)
    Anonym (normalkillbeteende) skrev 2018-01-13 18:37:36 följande:

Du har ju lämnat det upp till honom och vad var det som fick dig att tro att han inte var intresserad?

Men varför gjorde du inte bara slut själv. Förmodligen var det bara hans sätt att döva sitt dålig samvete när han kom hem om han inte svarat sen efter det!

Killar har en egen agenda!

Jag vet inte men det kändes så bara. Han sa att han har det körigt nu och därför tog jag det automatiskt så att han inte vill längre. Grejen är att jag "gjorde ju slut" själv men då sa han att vi bara kunde ta det lugnt.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Klassiskt killbeteende) skrev 2018-01-13 18:58:48 följande:

Låter lite märkligt att du aldrig varit med om sånt förr... Det är nämligen klassiskt killbeteende när de inte är så intresserade... Killar vill sällan erkänna att de dumpar en när man bara är nån de dejtar. De skulle nog hellre dö än erkänna det. Detta då de hatar all form av "scener", drama, och konfrontationer. De vill bara låta det rinna ut i sanden, för det är det mest bekväma sättet för dem. Att göra slut genom ett ärligt "Jag vill inte ses mer", eller att svara ärligt på frågan om de vill ses mer, det sparar de till såna de varit ihop med på riktigt, dvs om man kanske varit ihop något år eller mer.

Det scenario du beskriver har jag nog varit med om ett 50-tal ggr minst, under mitt dejtingliv. Så det förvånar mig inte det minsta.... :P Bara att gå vidare och dejta nya killar istället.

Men han behövde inte dumpa utan han fick en valmöjljghet av mig och jag "gjorde slut" själv också och då borde han ju verkligen ha blivit tacksam och lättad men ändå ville han inte sluta men låter det ändå rinna ut i sanden?! Varför inte bara säga "ja men du har rätt vi borde nog gå skilda vägar".

Sjukt att det här verkar vara ett vanligt beteende att inte vilja avsluta men låta det rinna ut i sanden. Om jag hade varit ointresserad av en kille och han säger att vi kanske ska gå vidare så hade jag blivit SÅ LÄTTAD och glad över det.

Det kan inte vara skillnad på killar och tjejer på det sättet.
  • Anonym (sara)

Puff :) Är så frustrerad på detta beteende att jag måste skriva av mig mer!

• Anonym (Juo)

Människor som gör såhär de upprätthåller gärna en bild av att du fortfarande vill ha de. Så de släpper dig inte rakt ut för de suger i sig lite bekräftelse av att du hänger kvar där någonstans, som tio andra brudar så kan killen luta sig tillbaka och kolla på sin vägg av troféer,dessa kvinnor som hänger kvar.

Ta tjuren vid hornen nästa gång och bara säg att du inte är intresserad längre. Så slipper du bry dig vad han vill eller inte för du vet vad DU vill och det är ditt fokus. Då har han fått tydligt klartecken vad som gäller med.

Jag hoppas bara du inte sa/skrev till han "du verkar inte intresserad" för då har du visat att han påverkat dig så pass mycket att du måste anmärka en sån sak.

• Anonym (sara)
    Anonym (Juo) skrev 2018-01-14 21:15:38 följande:

Människor som gör såhär de upprätthåller gärna en bild av att du fortfarande vill ha de. Så de släpper dig inte rakt ut för de suger i sig lite bekräftelse av att du hänger kvar där någonstans, som tio andra brudar så kan killen luta sig tillbaka och kolla på sin vägg av troféer,dessa kvinnor som hänger kvar.

Ta tjuren vid hornen nästa gång och bara säg att du inte är intresserad längre. Så slipper du bry dig vad han vill eller inte för du vet vad DU vill och det är ditt fokus. Då har han fått tydligt klartecken vad som gäller med.

Jag hoppas bara du inte sa/skrev till han "du verkar inte intresserad" för då har du visat att han påverkat dig så pass mycket att du måste anmärka en sån sak.

Tack för svar! Det är så konstigt om det är så för han var ju så snäll och bra och verkade inte alls som en kille som har hur många kontakter som helst. Han träffar bara en åt gången plus att han mailade mig intensivt i en månad innan vi träffades. Han har även sagt att han inte har tid att träffa andra.

Nu har inte jag hört av mig på en vecka så jag bekräftar honom verkligen inte längre men förstår hur du menar. Tycker bara det är så tragiskt att folk i medelåldern orkar hålla på så här. Jag menar man borde inte ha "råd" att vara så här för snart kan det vara "slut" på potentiella partners.

Jo jag har sagt till honom att han inte verkar intresserad längre eller kanske inte sagt det rätt ut mer att jag märker att han inte verkar vilja ses mer. Och så sa jag att det är lugnt om du vill gå vidare jag kan ta det. Jag känner ingenting för dig än mer än att jag vill fortsätta ses så.det gör.inget om.du vill.gå vidare. Han fick verkligen chansen att gå vidare men låter det rinna ut i sanden istället av någon konstig anledning?
  • Anonym (...)

Omg, vad sjukt!

Jag är i EXAKT samma situation som dig typ, kändes skönt att läsa dina tankar och funderingar för det är exakt vad som snurrar i min skalle med. Jag har bestämt mig för att sluta träffa killen jag dejtat ett tag, pga han känns ointresserad. Har redan försökt få ut från honom för ca 3 veckor sen vad han vill, ifall han vill ses eller inte. Jag sa även att det är lugnt ifall han inte vill mer men då klargjorde han att han visst ville, man hade mycket att göra blablabla. Han har knappt ansträngt sig sen dess, han har hört av sig väldigt lite och vi har setts två gånger bara..

Så nu har jag bestämt mig för att skita helt i honom. Mitt problem är bara att jag vet inte om jag ska göra det klart för honom i form av ord, eller låta han förstå det genom att låta det rinna ut i sanden. Men risken då finns ju att han ändå inte fattar det utan ändå hör av sig om ett tag när han känner för det..

• Anonym (;p)

Men hallå, därför att han vill göra som han gör nu..! Inte stänga dörren, han vill ha möjlighet till ev sex i framtiden såklart och att kunna mysa nån gång om han skulle känna för det. Det är ju du som vill ha det svart eller vitt som själv måste avsluta när du inte får det du vill!

Sa inte din bror det till dig? :)

• Anonym (Man)

Vore det inte mer intressant för din bror psykologen att ställa dig frågan varför du "klamrar" dig fast vid en dejt som du, enligt dig själv, har "gjort slut med"... Flört

Är själv man, och kan väl förstå en del kommentarer kring att somliga män kanske vill "hålla dörren öppen", inte vill committa sig för tidigt, vill känna sig "jagad", vill kunna ha ett "booty call" att ringa om det kniper etc.

Men samtidigt är ju detta en konstform i sig - hur pass "på" ska man vara? Hur lång tid är "för" lång tid att höra av sig efter en dejt? Förväntas man ringa eller funkar det med ett sms, eller ett mail? Precis som i detta fall så finns det ju även dejter som är för "på" och som på det sätter skrämmer bort en potentiell partner...

Nu lever jag i en mångårig relation sedan länge, långt innan detta med "internetdating" hade slagit igenom. Men jag vet att jag var ganska "risig" på att höra av mig - och det handlade inte alltid av ointresse - utan det bara föll sig så. Vet t o m att min hustru vart osäker på mig när vi började träffas, tyckte att jag var lite "hemlig", trodde t o m att jag var i en annan relation, t o m gift etc. Så hon var redo på att släppa taget om mig.

Så, innan man drar för stora växlar så kan det ju vara så enkelt att somliga är annorlunda, alla kvinnor eller män kanske inte följer samma mall - somliga är mer "på" andra är mer "off"...

Hursom, är du inte intresserad själv (vilket du klargjort) så är det väl killens förlust om du går vidare och dejtar andra.

Överanalysera inte saken.

• Anonym (Klassiskt killbeteende)
    Anonym (;p) skrev 2018-01-25 23:56:31 följande:

Men hallå, därför att han vill göra som han gör nu..! Inte stänga dörren, han vill ha möjlighet till ev sex i framtiden såklart och att kunna mysa nån gång om han skulle känna för det. Det är ju du som vill ha det svart eller vitt som själv måste avsluta när du inte får det du vill!

Sa inte din bror det till dig? :)

Exakt. Det är inget mysterium.. många killar gillar bara att ha öppna dörrar för sex och mys framöver. Med många tjejer. Då är det mer fördelaktigt för dem att inte göra slut. Utan hålla dörren öppen. De vill ha tjejer som reserv helt enkelt. Tills de hittar den rätta. Jag är förbluffad över att så många kvinnor inte listat ut detta. Det har ju ändå varit standard för killars beteenden de senaste ca 15 åren, sedan dejtingsajter blev populära

.
Svar på tråden Vill inte avsluta men låter det rinna ut i sanden? Vad är det här?