• Mattias Pattias

Några sätt att minska svettningar?

Tjena! Det är såhär... jag har autism och bor ju på ett ungdomsboende så vi brukar göra utflykter och sånt. I somras 2017 gjorde vi rätt många utflykter och jag svettades typ på varje utflykt... Känns som att jag är typ i en bastu hela tiden. Jag svettas mest på ryggen och benen. Jag har ju inte SÅ varma kläder på mig... Jag kallsvettas ju nu också på vintern. Läste någonstans att deodorant typ minskar svettningar... Spray deodorant alltså men funkar det verkligen? Orkar inte med att svettas detta år igen. En gissning är att jag har för tighta kläder på mig. iaf jeans fast jag svettas ju fortfarande lika mycket i mjukisbyxor också.

• Svar på tråden Några sätt att minska svettningar?
  • Supernyttig

Välj kläder i naturmaterial (bomull, viscos, lyocell, ull, silke tex). Undvik polyester, acryl mm. Vävda tyger (som i skjortor tex) är svalare än trikå (som i t-shirts och mjukisbyxor).

Det finns en kräm som heter Bats som jag har till händer och fötter. Man behöver smörja några dagar i rad innan det ger effekt, på mig iaf. Den går att köpa på apotek.

• Mattias Pattias
    Supernyttig skrev 2018-01-14 00:08:39 följande:

Välj kläder i naturmaterial (bomull, viscos, lyocell, ull, silke tex). Undvik polyester, acryl mm. Vävda tyger (som i skjortor tex) är svalare än trikå (som i t-shirts och mjukisbyxor).

Det finns en kräm som heter Bats som jag har till händer och fötter. Man behöver smörja några dagar i rad innan det ger effekt, på mig iaf. Den går att köpa på apotek.

Jaha ok! Då blir det nog att köpa kläder i naturmaterial innan sommaren! Och krämen ska jag nog köpa också!
    Supernyttig skrev 2018-01-14 00:09:34 följande:

Blir du lite nervös av att åka iväg? Sånt kan ju göra att man svettas mer.

Ja kanske lite men mest exalterad. Jag är ju inte så social heller så det kanske är det också och när det är för mycket folk runt om så blir det rätt jobbigt som nog gör så att jag svettas också.
Svar på tråden Några sätt att minska svettningar?