• Zookie

    Periodisk fasta

    Jag har haft periodisk fasta nu i 1,5 år och mår bra av det.

    Förutom en sak.

    Vissa fastedagar ( oftare ovh oftare) blir min mage väldigt orolig med magknip och gaser.

    Jag dricker buljong och soppa under ätfönstret, ca 250 kcal totalt på 24h.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Periodisk fasta
  • Anonym (5:2)

    Jag kör 5:2 och märker att dagen efter en fastedag får jag gå på toa mer än efter en vanlig dag. Skiter som en häst rent ut sagt. Vet inte varför

    Kanske din mage behöver mer att jobba med ön buljong

  • Stårschan
    Jollolololo skrev 2018-01-15 12:07:06 följande:

    Menar du att det är det enda du äter varje dag? Buljong? Inte konstigt om du får ont i magen i så fall... :|


    Under fastedagarna, skriver hon ju. Inte VARJE dag.

    Och som svar på frågan i TS så har jag ännu inte märkt av några magproblem alls, men så fastar jag inte lika hårt, och har bara hållit på några månader hittills. Det går mycket lättare än jag hade trott.
  • Zookie

    Ja precis, jag dricker buljong på fastedagarna två ggr/v. Man kan ju välja att inte äta alls, så det är inte på något vis konstigt vid periodisk fasta.

  • Anonym (BB)

    När man dricker buljong, är det vad det låter som? En buljongtärning i lite vatten? Verkar inte gott :-O

  • Stårschan
    Anonym (BB) skrev 2018-01-17 18:12:39 följande:

    När man dricker buljong, är det vad det låter som? En buljongtärning i lite vatten? Verkar inte gott :-O


    Om man gillar buljong så är det ju faktiskt gott. Det finns ju andra som gillar välling.
Svar på tråden Periodisk fasta