Rh neg kan det påverka missfall?
Hej!
Jag är rh negativ kan det påverka att jag får upprepade missfall?
Har fått spruta efter min första förlossning då mina barn är positiva men
det är ju 13 år sen!?
Hej!
Jag är rh negativ kan det påverka att jag får upprepade missfall?
Har fått spruta efter min första förlossning då mina barn är positiva men
det är ju 13 år sen!?
Hej samma här. Har 4 mf och 1 ma i bagaget. Jag har frågat min gyn om set kan påverka och Fyn sa att det inte spelar ngn roll att jag är ej neg.
Vi har gjort en utredning och de hittade inga fel på oss. Båda är 30 år gamma och väldigt hälsosamma... vi har blivit gravida med våra tvillingar på 1a försöket och allt gick bra. Fick också sprutan efter deras födelse då ena barnet var eh positiv.
Däremot misstänker min gyn att jag har väldigt lött att bli gravid och även de äggen som inte är så bea befruktas också och kroppen förstår inte det i början.
Har du också lätt att bli gravid?
Ja det har jag, båda mina första barn kom till väldigt lätt.
Nu har jsg precis fyllt 39 och jag har träffat en man sedan fyra år tillbaka som ej har barn.
Han och hans ex blev gravida men de valde abort.
Tog oss ett år innan det hände något efter jag slutade med p-piller men jan 2017 blev jag gravid men fick mf i v 13. Sedan ett mf i slutet av aug i v 8.
Sen tror jag att jag haft ett ma den 16 okt fick ut som en hinnsäck men inget foster tog gravtest dagen efter som visade positivt.
Och nu i början av januari har jag plussat igen.
Går bara och tänker på mf hela dagarna drömmer om det på nätterna och att vänta på ul i v 13 känns som evigheter bort.
Både min sambo och jag törs inte känna någon glädje :(
Hej ta, hur harmset gått för dig? Hoppas det gick bra!
Det går framåt är i vecka 17 nu, fast är fortfarande nervös att något ska hända.
Va roligt! Håller tummarna för dig!