• virrebus

Epilepsi - vart vända sig

Hej, jag har haft epilepsi sen ungefär 2008! Jag har haft kontakt med läkare, men inte fått så mycket bakgrundsinformation kring epilepsi, eller hur det är att leva med det. 

Jag kan alltså ingenting ungefär kring min epilepsi, jag vet bara att jag tagit otroligt mycket tester, och ingenting har synts på detta. Jag fått medicin trileptal 300 mg, 6 tabletter om dagen. Den fungerar, innan 6 tabletter, har jag fått ökat upp doseringen till 6 tabletter. 3 Morgon, 3 kväll.
    Nu har jag börjat tänka när jag blir påmind vid situation, jag glömmer saker väldigt enkelt, det försvinner ur huvudet.

Min fundering är, förutom läkare på sjukhus, vart kan man vända sig för att diskutera detta med andra som har det, eller med läkare via nätet, eller dyl. för att få reda på mer om epilepsi?

• Svar på tråden Epilepsi - vart vända sig
  • Anonym (M)

Brukar finnas patientföreningar som ger ut information och har olika träffar, gjorde en googling och hittade epilepsiförbundet. Kolla om de kanske kan hjälpa dig med dina funderingar.

• virrebus
    Anonym (M) skrev 2018-01-14 15:40:11 följande:

Brukar finnas patientföreningar som ger ut information och har olika träffar, gjorde en googling och hittade epilepsiförbundet. Kolla om de kanske kan hjälpa dig med dina funderingar.

Får kika in och fråga, tack iallafall! Tänkte de inte är ett forum för detta, men kan alltid höra :)
  • linnéa001

Epilepsiföreningen har en del information. Annars finns diskussionsgrupper på Facebook. Jag har själv epilepsi och har läst en hel del. Googlat mycket.

• virrebus
    linnéa001 skrev 2018-01-14 22:18:07 följande:

Epilepsiföreningen har en del information. Annars finns diskussionsgrupper på Facebook. Jag har själv epilepsi och har läst en hel del. Googlat mycket.

Okej tack! Jag hoppas jag finner något :) Föreningen har ej svarat mig något ännu sen igår. Får se om facebook ger mig något!
  • MrsPJ

Kolla vilka biverkningar medicinen har. Kan va den som gör att du glömmer saker.

• virrebus
    MrsPJ skrev 2018-01-15 23:03:32 följande:

Kolla vilka biverkningar medicinen har. Kan va den som gör att du glömmer saker.

Hittar inget om det, men läst bland en grupp att närminnet blir rejält kasst för många, så kan vara det. Sen märker jag av en biverkning som är att jag blir riktigt trögtänkt emellanåt tyvärr haha! Får in mer och mer varför det är så här, det känns skönt iallafall!

• Snuttis2

Du borde ha en läkarkontakt på neurologen kan jag tycka som är huvudansvarig för din medicinering? De eller VC läkare kan svara på frågor!

• legomum

Du borde regelbundet gå hos en läkare. Ep kan förändras över tid och läkemedel kan förlora bästa effekt.

10 år är lång tid att inte träffa en neuroläkare

• Sibirica17

Min sambo har epilepsi och har haft det i tio år. Han kämpar dagligen med att han har avårt att komma ihåg saker. Rekommenderar dig epilepsigrupper på facebook! Där har han/vi läst mycket. Hjälper att höra hur andra med ep har det.

Gällande neurolog så finns det ynka en på hela univ.sjukhuset som vi kan kontakta. Han är aldeig tillgänglig och man får vänta länge på svar. Får aldrig prata med honom direkt utan går via sekreterare, han har så extremt mkt att göra.

Så att känna sig ensam och lämnad med allt vad ep innebär förstår vi. Kram

Svar på tråden Epilepsi - vart vända sig