• Malva2015

EP anfall ettåring? hjälp

Min flicka på 14 mån satt här om dagen vid köksbordet och åt. Jag går ut i köket och plötsligt börjar hon GALLSKRIKA som att hon sett ett spöke.
    Jag springer fram, tar upp henne och i mina armar blir hon plötsligt helt slapp i kroppen och hon släpper mig och liksom flyger iväg med blicken.
    Jag får panik och lägger henne på sängen varpå hon börjar skrika igen.
    När jag tar upp henne får hon syn på en sopbil utanför fönstret och pekar plötsligt på den. Trött men lugn.

Under tiden har min vän hunnit ringa ambulans och dom var snabbt på plats. Vi åkte med in till sjukhuset . Där gjordes inga prover då de tyckte att hon såg fin ut igen.
    Bara extremt trött och matt.

På sjukhuset talade dem om att det ev kunde varit ett EP anfall och vi har fått remiss till barnmedicin .

Finns det någon som känner igen det här som ett EP anfall? Jag blir så rädd och undrar vad det kan va.
    Hon hade även ngt liknande när hon var 8 mån men då trodde man att hon hade ont i magen....

• Svar på tråden EP anfall ettåring? hjälp
  • fjärilsmamman

Har själv inga barn med EP men en av mina närmaste vänner har en dotter med EP. Började i ungefär samma ålder och den tjejen reagerade dylikt som ditt barn första gångerna. Sedan fick hon mer skov av "frånvaro" där ögonen rullade lite men hon satt kvar där hon satt och grät inte efteråt. Hennes EP har i princip försvunnit nu, hon är idag 5, snart 6 år.

Tror inte du behöver oroa dig. Det finns bra hjälp och stöd att få inom vården. Min vän fick ivf det och även om hon var orolig i början kändes det bättre när de väl hade fått svar på vad det var som hände och flickan fick läkarhjälp och blev ordentligt utredd.

Svar på tråden EP anfall ettåring? hjälp