• Anonym (Kursetta)

    En gång styvmor alltid styvmor, oavsett om du är mor till ditt eget barn.

    Varför? Blir man brännmärkt! Oavsett hur många biologiska barn du har så räcker det med att du har ett styvbarn och reglerna har helt plötsligt ändrats. Din egen förmåga som mor till dina barn är som bortsprungen kattunge och du måste följa ditt styvbarns MAMMAS REGLER. Men jag är ju också mamma.., till mina barn! Så som den andra mamman. Ska jag då ta den mammans regler och föra vidare till mina barns styvmamma???! Men vem bestämmer VILKEN mamma som får bestämma detta först! Är ni med mig? Såhär uppfattar jag fl och styvfamiljer, dess attityder.

    Diskutera detta med mig och mina kurskamrater, varför tänker ni såhär?

  • Svar på tråden En gång styvmor alltid styvmor, oavsett om du är mor till ditt eget barn.
  • Anonym (Sven)
    Anonym (Kursetta) skrev 2018-01-15 16:46:01 följande:

    Varför? Blir man brännmärkt! Oavsett hur många biologiska barn du har så räcker det med att du har ett styvbarn och reglerna har helt plötsligt ändrats. Din egen förmåga som mor till dina barn är som bortsprungen kattunge och du måste följa ditt styvbarns MAMMAS REGLER. Men jag är ju också mamma.., till mina barn! Så som den andra mamman. Ska jag då ta den mammans regler och föra vidare till mina barns styvmamma???! Men vem bestämmer VILKEN mamma som får bestämma detta först! Är ni med mig? Såhär uppfattar jag fl och styvfamiljer, dess attityder.

    Diskutera detta med mig och mina kurskamrater, varför tänker ni såhär?


    Accepterar du att barnets pappas nya tjej bestämmer ert barns regler hos honom?
  • Anonym (Kursetta)

    Men det är ju så det verkar fungera?? Om du frågar fl.

  • Anonym (Sven)
    Anonym (Kursetta) skrev 2018-01-15 17:07:54 följande:

    Men det är ju så det verkar fungera?? Om du frågar fl.


    Det är ett litet antal jäkligt arga styvmammor som kommenterar i de här trådarna. Varför tror du på dem?
  • Anonym (eee)
    Anonym (Kursetta) skrev 2018-01-15 16:46:01 följande:

    Varför? Blir man brännmärkt! Oavsett hur många biologiska barn du har så räcker det med att du har ett styvbarn och reglerna har helt plötsligt ändrats. Din egen förmåga som mor till dina barn är som bortsprungen kattunge och du måste följa ditt styvbarns MAMMAS REGLER. Men jag är ju också mamma.., till mina barn! Så som den andra mamman. Ska jag då ta den mammans regler och föra vidare till mina barns styvmamma???! Men vem bestämmer VILKEN mamma som får bestämma detta först! Är ni med mig? Såhär uppfattar jag fl och styvfamiljer, dess attityder.

    Diskutera detta med mig och mina kurskamrater, varför tänker ni såhär?


    Jag förstår nästan inte vad du skriver? Jag har egna barn och bonusbarn men inte sjutton har vi det så där?????
  • Anonym (Kursetta)

    Enligt fl i trådar man läser här så ska ju alla styvmammor skilja sig för att mannens barn inte är med på tåget. Att de är dumma i huvudet som låter styvbarnen gå under deras regler, att det är jätteviktigt att barnens biologiska mammor får bestämma och styra, annars är det pappan i det hela som är en toffel! Har jag fel? Läser man här i trådar så är ju attityderna sådant.


    Anonym (eee) skrev 2018-01-15 17:39:45 följande:

    Jag förstår nästan inte vad du skriver? Jag har egna barn och bonusbarn men inte sjutton har vi det så där?????


    Anonym (Sven) skrev 2018-01-15 17:18:29 följande:

    Det är ett litet antal jäkligt arga styvmammor som kommenterar i de här trådarna. Varför tror du på dem?


    Attityderna är ju sådana?
  • Anonym (Bull)

    Kan du länka till dessa trådar för jag har inte den uppfattningen alls?
    Det är mannen och styvmamman som tillsammans bestämmer reglerna för alla i familjen.
    Hur ska styvbarnets mamma kunna bestämma något i någon annans hem?
    Däremot är många män tofflar mot nya kvinnan och inte kastar ut henne när hon behandlar styvbarnen illa. Det är ett mkt vanligt scenarie här på fl.

  • Anonym (Kursetta)
    Anonym (Bull) skrev 2018-01-15 19:18:01 följande:

    Kan du länka till dessa trådar för jag har inte den uppfattningen alls?

    Det är mannen och styvmamman som tillsammans bestämmer reglerna för alla i familjen.

    Hur ska styvbarnets mamma kunna bestämma något i någon annans hem?

    Däremot är många män tofflar mot nya kvinnan och inte kastar ut henne när hon behandlar styvbarnen illa. Det är ett mkt vanligt scenarie här på fl.


    Ja men precis där har du det! Kvinnan ska ut. Dessa attityder jag pratar om. Vad är definition på illa, vem avgör? I vilka mått? Går man på allt barnen säger? Biologiska mammor har visst större påverkan på maken pga de första barnen osv.

    Nej jag länkar aldrig, med hänsyn till varandra.
  • Anonym (Bull)
    Anonym (Kursetta) skrev 2018-01-15 19:23:35 följande:
    Ja men precis där har du det! Kvinnan ska ut. Dessa attityder jag pratar om. Vad är definition på illa, vem avgör? I vilka mått? Går man på allt barnen säger? Biologiska mammor har visst större påverkan på maken pga de första barnen osv.

    Nej jag länkar aldrig, med hänsyn till varandra.
    Det är väl helt självklart att ens barn inte ska behöva må dåligt i sitt eget hem pga en ny tant flyttat in?!
    Barnen har inte valt den nya kvinnan och klarar hon inte av barnen så är särbo enda alternativet tills barnen flyttat hemifrån.
    Jag tycker för få pappor vågar stå emot sin nya tant och stötta sina barn.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Kursetta) skrev 2018-01-15 19:23:35 följande:

    Ja men precis där har du det! Kvinnan ska ut. Dessa attityder jag pratar om. Vad är definition på illa, vem avgör? I vilka mått? Går man på allt barnen säger? Biologiska mammor har visst större påverkan på maken pga de första barnen osv.

    Nej jag länkar aldrig, med hänsyn till varandra.


    Förstår att du är förvirrad när du inte ens själv vet vad definitionen av illa innebär.
  • Anonym (Kursetta)
    Anonym (Bull) skrev 2018-01-15 19:27:43 följande:

    Det är väl helt självklart att ens barn inte ska behöva må dåligt i sitt eget hem pga en ny tant flyttat in?!

    Barnen har inte valt den nya kvinnan och klarar hon inte av barnen så är särbo enda alternativet tills barnen flyttat hemifrån.

    Jag tycker för få pappor vågar stå emot sin nya tant och stötta sina barn.


    Okej. Vad tänker du då är gränsen? Vem bestämmer vad välmående är och hur mycket välmående ska man ha till vilket pris? Är det ändå inte nyttigt med anpassningar?
Svar på tråden En gång styvmor alltid styvmor, oavsett om du är mor till ditt eget barn.