föräldrar problem
Hej! jag är en ung 19 årig tjej som har det svårt hemma.Svårt att få posta på instagram hur jag vill.Svårt att bada med bikini,svårt att prata med killar utan att han ska ha samma religion som mig..
Mina föräldrar kommer från ett arabiskt område och har kulturtänkandet kvar. Även om jag är myndig så har jag inte rätten att få åka utomlands själv pga religionen islam. Man måste tydligen ha en man med sig.Det är så jobbigt nu när jag ändå inte är så religiös. Varje gång jag ber om att tex åka utomlands med mina vänner eller kanske festa. Då säger dom " du får göra det när du gifter dig"
Dom har bestämt sig att min framtida man bör vara muslim och arab, det är sjukt..
Varför ska mitt liv baseras på genom deras tankesättnigar
Vissa gånger jag kommit hem väldigt sent så har dom slagit mig
vad ska jag göra? bråkar med dom hela tiden och det är svårt att kommunicera med dom utan att dom ska komma med deras jävla tankesättningar. Dom tycker att dom alltid har rätt. Kommentar som "hora, slampa,billig" får jag höra av morsan dagligen om jag gör något smått hon inte gillar, Tex om jag vill bada med bikini eller om jag smsar med en kille,hon har sagt till mig " du tillhör inte denhär familjen,du är för billig och du förstör våran värdighet"
Jag är rätt van med dessa kommentaren och värre får jag höra
Blir så äcklad att jag varken vet vad jag ska göra.
vill leva mitt liv som ungdom, vill resa överallt och ha kul, vill kunna lägga snygga klänningsbilder på nätet,vill kunna ha en kille jag sover över hos...
Det ända dom tänker på det är att jag ska gifta mig efter min utbildning , med en man som dom måste acceptera
Visst är dom mina föräldrar, från kött och blod, men jag har fått nog av allt gråtande och huvudvärk i alla dessa 19 år,
tips?