• Anonym (niklas)

Medicin mot ångest, vad rekommenderas och vad funkar bäst?

Eftersom jag har extrem ångest just nu framkallat av att vara långtidsarbetslös och helt körd av fk. 

Jag har inte energi att ta tag i mitt liv pga av ångesten, som leder till depression och sedan totalt slår ut mig under en månad ibland längre. 

Senaste 5 åren har jag gått till vårdcentralen och uppvisat täcken på början till utbrändhet, jag har såklart inte fått hjälp och därmed bränt ut mig 3 ggr. 

Nu märker jag diverse neurologiska effekter som inte alltid är bra, typ stavar mer fel än någonsin,  glömmer allt, inget närminne. fysiskt illamående som är förmodligen direkt anknutet till ångesten. 

Eftersom jag måste begära vilken medicin jag vill ha på vårdcentralen, så undrar jag finns det någon anti ångest medicin som inte ger självmordstankar, inre blödningar eller andra ovälkomna bieffekter?

• Svar på tråden Medicin mot ångest, vad rekommenderas och vad funkar bäst?
  • Anonym (sdafsdaf)

vadå begära? du snackar ju med läkarna så bestämmer dom...

• Anonym (Panik)

Prata med läkaren om du kan få betablockerare utskrivet - för mig hjälpte det mot hög puls som hängde ihop med ångest och att panikångest attackerna inte blev så kraftiga då hjärtat inte kan "rusa"
    Sedan är det svårt att ge råd när man inte vet vad du provat och varför det inte funkat..

• Anonym (Panik)

Alltså betablockerare som du tar en daglig dos av som funkar 24h ..,

Svar på tråden Medicin mot ångest, vad rekommenderas och vad funkar bäst?