• Anonym (Allis)

Finns det någon mer här som önskar få tillbaka sitt ex?

Finns det nån annan därute som fortfarande känner för sitt ex och försöker få tillbaka honom eller henne? Vill ni följas åt tills vi antingen lyckas eller kommer över personen och hittar en ny kärlek?

Min historia är så här i korthet:

Vi var tillsammans ett par år, starka känslor och passade ihop på alla sätt. Jag var hans första seriösa och vi pratade om giftemål och barn. Men jag har alltid varit flirtig till personligheten och det gjorde honom osäker. Jag var aldrig otrogen eller så men jag hade många killkompisar och en av dem var ett ex som jag varit ihop med i många år innan. Hade inga kärlekskänslor kvar för honom alls men vi var nära vänner och han kändes som en bror för mig. Dock var jag så rädd att mitt ex skulle bli svartsjuk och vilja att vi inte umgicks så jag ljög om att vi hade en historia ganska länge. Jag berättade till slut när han blev misstänksam och då tappade han förtroendet för mig och gjorde slut och flyttade till sin hemstad och ville bryta kontakten för att han hade fortfarande starka känslor men ville komma över mig.

Jag upptäckte månaden efter att min mens var sen och hörde av mig till honom och han blev inte så glad att jag hörde av mig och sa mer eller mindre att jag skulle höra av mig igen när jag visste om det var nåt barn. Jag blev sårad över att han var så obrydd och hörde därför inte av mig när jag plussade utan först när barnet var fött. Tänkte för mig själv att man vet ju inte hur det går innan man har det i sina armar. Det var en söt liten dotter och jag gav henne namnet Beatrice efter min mormor. Sen hörde jag av mig och först blev han jätteglad att höra från mig och även att vi fått barn.

Han ville att jag skulle flytta till hans hemstad där han fått jobb. Jag var arbetslös då men sa att jag skulle söka jobb i hans stad i första hand. Han sa att han inte ville försöka igen och att han nog var över mig men att han ville ta hand om Beatrice tillsammans. De följande månaderna så hörde han av sig då och då och ville att jag skulle flytta dit. Jag har besökt hans stad för att gå på jobbintervjuer och träffat honom två gånger. Ena gången var han jättetrevlig och frågade en massa om Beatrice och ville se bilder. Han sa att han kände sig helt varm av att se mig och gav mig en lång kram. Andra gången så tog han upp att han ville ha ett faderskapstest för att han inte litade på mig pga det med exet. Det kändes sådär men jag gick med på det. Vet dock att hon är hans. Vi pratade och sen kysste han mig och jag blev jätteglad. Sen ringde han mig på kvällen och sa att han hade kommit över mig men älskade mig som en vän. Och att han har en flickvän sen 3 mån tillbaka... :/

Jag skulle så gärna vilja ha honom tillbaka och vara en familj med Beatrice. Jag älskar honom väldigt mycket fortfarande. Jag vet inte om det är kört och hans känslor är borta eller om han är osäker och låtsas vara mer säker än vad han är. Eller om de kan komma tillbaka när vi får umgås tillsammans med Beatrice när vi flyttar om 3 veckor (har hittat jobb där att börja på efter fl och lägenhet). Det känns inte helt rätt mot hans flickvän heller men samtidigt har de inte varit ihop så länge. En gemensam killkompis till oss som gärna vill att det ska bli vi igen sa till mig att han så sent som för en månad sen funderade på att göra slut med henne för att han inte fått rätt känslor. Nu kanske han fått det. Eller inte. Jag vill inte ge upp hoppet riktigt än men behöver råd och tips om hur jag ska göra för att locka honom till mig och inte skrämma iväg honom...

• Svar på tråden Finns det någon mer här som önskar få tillbaka sitt ex?
  • Anonym (Försöker)

Jag är inte allt i samma situation som dig, men även jag är olycklig kär och vill ha mitt ex tillbaka. Vi har inte barn eller någonting så det är förstås en förmildrande omständighet.

Jag tänker att man måste låta honom komma tillbaka om det är så, oavsett hur svårt det känns. Låter som att du har visat att du vill försöka igen så låt honom komma tillbaka is så fall. 

Jag vet att detta kanske inte är vad du vill höra, men kom ihåg att du aldrig är ensam!

• lämnadvilsen

Känner fortfarande pirr för mitt ex som jag har ett barn med. Vill inger annat än att ha henne i min famn igen.

Vad ger störst chans för återförening: Ingen kontakt, ge gåvor eller skriva hur man känner?

• TriC
    lämnadvilsen skrev 2018-01-16 20:15:08 följande:

Känner fortfarande pirr för mitt ex som jag har ett barn med. Vill inger annat än att ha henne i min famn igen.

Vad ger störst chans för återförening: Ingen kontakt, ge gåvor eller skriva hur man känner?

Att vara oemotståndlig för henne!
    Du vet kanske vad det var hon föll för första gången hos dig. Visa de sidorna igen, men utan att uppenbart stöta på henne. 
  • Anonym (?)
    lämnadvilsen skrev 2018-01-16 20:15:08 följande:

tanken att hon nu förmodligen rider en annan kuk gör det inte dig avståndtagande/äcklad? 
  • lämnadvilsen
    TriC skrev 2018-01-16 22:43:34 följande:
    Att vara oemotståndlig för henne!
    Du vet kanske vad det var hon föll för första gången hos dig. Visa de sidorna igen, men utan att uppenbart stöta på henne. 
    Jo jag jobbar på mig själv. Det svåra är att jag är så desperat efter henne att det är så himla svårt att kämpa.

Har läst här på FL om förhållanden som återstått efter år t o m med andra emellan. Det ger mig lite hopp. Det är jobbigt att kämpa när man mår dåligt
  • lämnadvilsen
    Anonym (?) skrev 2018-01-16 22:49:31 följande:
    tanken att hon nu förmodligen rider en annan kuk gör det inte dig avståndtagande/äcklad? 
    Det känns som ett hugg i mig och gör mig mer deprimerad men jag vill fortfarande ha tillbaka henne
  • Anonym (Kärlek går inte att tvinga fram)

Kärlek går inte att tvinga fram och vem vill vara tillsammans med någon när man vet att det inte kommer från den personens hjärta? Det bästa är nog att vara ärlig, tala om vad man känner och sen är det upp till en andra att svara på det vad mer kan man göra`? Det finns ju en anledning att man går isär och ibland är det nog bäst att det också är så. Jag vet själv att det är svårt. Blev lämnad av min stora  kärlek för 7 år sedan men tänker fortfarande på honom ibland och funderar på varför det blev som det blev. Vi pratade också barn, giftermål, barnbarn, bli gamla tillsammans och allt det. Jag fortsatte att höra av mig länge men fick aldrig några svar. Det tog mig 3 år att komma över honom. Ett år senare när jag inte hade hört av mig en enda gång fick jag för mig när han fyllde år att bara skicka grattis och hoppas allt är bra typ och då fick jag minsann svar efter 4 år. Vi hörs ibland men inget mer med det, jag har ännu inte fått något riktigt svar. Men jag har ändå gått vidare med ny sambo och ett barn. Det bästa är nog att låta det vara hur svårt det än är. 

• Anonym (Nej = Ja till allt annat än dig)

Jag hade en svag period när jag önskade att få bli tillsammans med mitt ex igen. Det slog in. Vad hände?

Allting var annorlunda efter uppbrottet. Något man inte räknar med för man har bilden av att allt kommer "vara som förr" det blir det inte. Det är fysiskt omöjligt. Det slutade med att han höll mig kvar i förhoppning att han var lika kär som mig, men det var han förstås inte.

Ja det finns fall där man återförsonas och är superkära och jättelyckliga, och när något ta slut kan man välja att gå vidare(det behöver inte innebära vidare till nästa partner) eller hålla kvar och vänta på att eventuell återföring sker, som är en på miljonen.

Jag kände inte att det var värt att psykiskt pressa mig varenda dag och ligga som en matta och vänta in någon som gått ut genom dörren, men vissa kanske vill vänta. Har ni någon gräns undrar jag? Kan ni vänta för evigt eller flera år eller var går gränsen?

Om någon verkligen älskar er, då hade de ju jagat rätt på er oavsett om ni gjort slut och gått vidare, så ser ingen vinst i att psykiskt misshandla sig själv och begränsa livet till 1 människa,som inte ens inkluderar dig i deras liv....

Jag har också erfarenhet av motsatsen. Att ex hör av sig till mig "Jag har väntat i två år på dig, jag kan inte släppa dig" uppskattade jag att ett ex hörde av sig med den informationen? Aldrig. Någonsin. Varför? För det signalerar tre saker:

- Han har så låg självkänsla att han sitter och ruttnar och deppar över att jag inte är hans längre och låter hans liv gå under

- Han kan inte ta ett nej eller acceptera när saker inte blir som man önskar

- Han älskar någon inte för vem jag är, men för att jag bekräftade honom en gång i tiden.

Om jag nu skulle bli ihop med ett ex igen, hade jag inte velat ha han som suttit och sörjt mig i 2 år... Och kan inte släppa mig. Det ger bara obehagliga vibbar.

Hade hellre träffat mitt ex fast han kanske träffar någon just då, eller råkar in på honom och hans liv är i full rulle, man vill ha en partner med integritet,med självförtroende, inte ett miserabelt blötdjur som vägrar acceptera faktum over is over.

• Anonym (H)

Jag skulle aldrig någonsin ta tillbaka ett ex. Ett ex är ett ex av en anledning och oavsett hur jävla olyckligt kär jag skulle vara så skulle känslan av att HAN lämnade mig aldrig glömmas. Hur kan man vilja ha någon som inte vill ha en tillbaka? Se det som en möjlighet att hitta någon annan som faktiskt förtjänar dig och litar på dig. Jag skulle heller aldrig ta tillbaka någon jag dumpat. Det skedde också av en anledning och det kommer bli och sluta precis likadant som det var innan. Man faller in i gamla mönster.

• Anonym (Nej = Ja till allt annat än dig)
    Anonym (H) skrev 2018-01-17 01:38:25 följande:

Jag skulle aldrig någonsin ta tillbaka ett ex. Ett ex är ett ex av en anledning och oavsett hur jävla olyckligt kär jag skulle vara så skulle känslan av att HAN lämnade mig aldrig glömmas. Hur kan man vilja ha någon som inte vill ha en tillbaka? Se det som en möjlighet att hitta någon annan som faktiskt förtjänar dig och litar på dig. Jag skulle heller aldrig ta tillbaka någon jag dumpat. Det skedde också av en anledning och det kommer bli och sluta precis likadant som det var innan. Man faller in i gamla mönster.

Precis så. Jag ser det såhär. Ett ex är som en tom tetra i kylen. Varför behålla en tom tetra när jag kan få en helfull oöppnad ?

Sekunden någon säger att jag är ett nej är sekunden de blir ett nej för mig med, mycket mer värt att göra plats för någon som längtar efter att få vara med just mig. Jag lägger bara tid på de som tycker jag är ett lika självklart ja, som de är ett ja för mig.

allt annat är att slå på sig själv.
Svar på tråden Finns det någon mer här som önskar få tillbaka sitt ex?