Finns det någon mer här som önskar få tillbaka sitt ex?
Finns det nån annan därute som fortfarande känner för sitt ex och försöker få tillbaka honom eller henne? Vill ni följas åt tills vi antingen lyckas eller kommer över personen och hittar en ny kärlek?
Min historia är så här i korthet:
Vi var tillsammans ett par år, starka känslor och passade ihop på alla sätt. Jag var hans första seriösa och vi pratade om giftemål och barn. Men jag har alltid varit flirtig till personligheten och det gjorde honom osäker. Jag var aldrig otrogen eller så men jag hade många killkompisar och en av dem var ett ex som jag varit ihop med i många år innan. Hade inga kärlekskänslor kvar för honom alls men vi var nära vänner och han kändes som en bror för mig. Dock var jag så rädd att mitt ex skulle bli svartsjuk och vilja att vi inte umgicks så jag ljög om att vi hade en historia ganska länge. Jag berättade till slut när han blev misstänksam och då tappade han förtroendet för mig och gjorde slut och flyttade till sin hemstad och ville bryta kontakten för att han hade fortfarande starka känslor men ville komma över mig.
Jag upptäckte månaden efter att min mens var sen och hörde av mig till honom och han blev inte så glad att jag hörde av mig och sa mer eller mindre att jag skulle höra av mig igen när jag visste om det var nåt barn. Jag blev sårad över att han var så obrydd och hörde därför inte av mig när jag plussade utan först när barnet var fött. Tänkte för mig själv att man vet ju inte hur det går innan man har det i sina armar. Det var en söt liten dotter och jag gav henne namnet Beatrice efter min mormor. Sen hörde jag av mig och först blev han jätteglad att höra från mig och även att vi fått barn.
Han ville att jag skulle flytta till hans hemstad där han fått jobb. Jag var arbetslös då men sa att jag skulle söka jobb i hans stad i första hand. Han sa att han inte ville försöka igen och att han nog var över mig men att han ville ta hand om Beatrice tillsammans. De följande månaderna så hörde han av sig då och då och ville att jag skulle flytta dit. Jag har besökt hans stad för att gå på jobbintervjuer och träffat honom två gånger. Ena gången var han jättetrevlig och frågade en massa om Beatrice och ville se bilder. Han sa att han kände sig helt varm av att se mig och gav mig en lång kram. Andra gången så tog han upp att han ville ha ett faderskapstest för att han inte litade på mig pga det med exet. Det kändes sådär men jag gick med på det. Vet dock att hon är hans. Vi pratade och sen kysste han mig och jag blev jätteglad. Sen ringde han mig på kvällen och sa att han hade kommit över mig men älskade mig som en vän. Och att han har en flickvän sen 3 mån tillbaka... :/
Jag skulle så gärna vilja ha honom tillbaka och vara en familj med Beatrice. Jag älskar honom väldigt mycket fortfarande. Jag vet inte om det är kört och hans känslor är borta eller om han är osäker och låtsas vara mer säker än vad han är. Eller om de kan komma tillbaka när vi får umgås tillsammans med Beatrice när vi flyttar om 3 veckor (har hittat jobb där att börja på efter fl och lägenhet). Det känns inte helt rätt mot hans flickvän heller men samtidigt har de inte varit ihop så länge. En gemensam killkompis till oss som gärna vill att det ska bli vi igen sa till mig att han så sent som för en månad sen funderade på att göra slut med henne för att han inte fått rätt känslor. Nu kanske han fått det. Eller inte. Jag vill inte ge upp hoppet riktigt än men behöver råd och tips om hur jag ska göra för att locka honom till mig och inte skrämma iväg honom...