• Anonym (Ts)

    Sluta nattkissa barn

    Min 3-åriga dotter slutade med nattblöja för lite mer än ett år sen. Hon vaknar alltid nån gång sen kväll/natt för att vandra över till vår säng. Vi brukar då ta henne till toaletten då för att kissa innan hon kryper ner och somnar om. Detta gjorde vi i början för att undvika kiss i sängen. Sen fortsatte det av ren rutin.

    Nu funderar jag på om vi bara sks sluta med de nattliga toabesöken, utan att det sker olyckor. Alltså det är ju bara att testa, men undrar om det finns någon som har erfarenhet kring detta?

  • Svar på tråden Sluta nattkissa barn
  • Anonym (Mamma mu)

    Min dotter hade nattblöja ett halvår extra efter att ha blivit torr nattetid, just för att Jon vaknade mitt i natten och kom över i min säng. Gjorde det för bådas skull...och hon sade inget om det. Hon började sedan självmant gå upp på natten och kissa ifall hon var kissnödig ( hade Up and Go) och kröp ner hos mig igen. När hon hade fixat det under halvåret så kände jag att hon var mogen att sova utan. Kissade i sängen 1-2 ggr sedan helt torr.

  • Bubbel85

    Vi har aldrig nattkissat. Min dotter kan väcka oss någon enstaka gång och vara kissnödig på natten och då går vi upp och kissar. Kan ni inte fråga henne om hon är kissnödig när hon kommer på natten? Säger hon nej så lita på henne :)

  • legomum

    Vi har aldrig nattkissat något av barnen. De har alla slutat med blöja dagtid först och i samband med det så har de slutat kissa i nattblöjan. Den har dock varit med i ca en månad extra men aldrig varit blöt.
    Däremot har de vaknat till och gnällt vid några tillfällen och då har vi tagit upp dem och kissat dem.

Svar på tråden Sluta nattkissa barn