• Anders Lindberg

    Livet är underbart....numera....

    Numera så tycker jag att livet är underbart....värt att leva, trots motgångar ibland....och jag har verkligen fått något att leva för....som jag älskar mer än annat.aldrig trodde jag att just det....skulle kännas så fantastiskt bra,man känner att man äntligen betyder något, fast jag från början inte ville ha med sådant att göra....men hade jag vetat vilken fantastisk känsla det ändå är med just den överaskningen....hade jag nog tänkt annorlunda redan som  tonåring då jag bestämde mig för att det där livet vill jag inte leva....men oj ojså fel man  hade....

  • Svar på tråden Livet är underbart....numera....
  • Anonym (Lisen)

    Och...vad får DIG så lycklig! Nu blir man ju nyfiken...hihi

  • Anders Lindberg

    ja då tycker jag att du kan få fortsätta att vara nyfiken, en dag får du säkert själv uppleva samma fantastiska känsla....man ska aldrig säga aldrig, har jag ju lärt mig...hihi

  • Anonym (Lisen)
    Anders Lindberg skrev 2018-01-17 09:47:33 följande:

    ja då tycker jag att du kan få fortsätta att vara nyfiken, en dag får du säkert själv uppleva samma fantastiska känsla....man ska aldrig säga aldrig, har jag ju lärt mig...hihi


    Att vara nyfiken är också ett sätt att känna att livet är underbart! Ibland är det själva vägen till målet som är det härligaste,puss!
  • Anonym (Pappa)
    Anders Lindberg skrev 2018-01-17 09:01:38 följande:

    Numera så tycker jag att livet är underbart....värt att leva, trots motgångar ibland....och jag har verkligen fått något att leva för....som jag älskar mer än annat.aldrig trodde jag att just det....skulle kännas så fantastiskt bra,man känner att man äntligen betyder något, fast jag från början inte ville ha med sådant att göra....men hade jag vetat vilken fantastisk känsla det ändå är med just den överaskningen....hade jag nog tänkt annorlunda redan som  tonåring då jag bestämde mig för att det där livet vill jag inte leva....men oj ojså fel man  hade....


    Har du blivit pappa eller?

    Ja, det är stort. Livet gick från ok till fantastiskt, och det tycker jag fortfarande flera år senare.

    Dock är livet med barn sjukt jobbigt ibland men den fantastiska grundkänslan finns. Skulle tro att det beror på att även om livet blivit svårare och mer krävande så har man fått mening.
Svar på tråden Livet är underbart....numera....