• Frips

Gravid trots allt?

Hej! Jag fick MA i november, var då i v 8+5 och har därefter försökt lista ut min cykel osv. Den 25e december hade jag fullt utslag på ÄL-testet (CB-digital och fast glad gubbe) och vi hade sex då samt före och efter.

Sedan dess har jag fått mycket symtom som när jag varit gravid innan, och svaga positiva plus på CB gravidtesten. På BIM började jag blöda lätt, inte alls samma mängd som vanlig mens, och det höll på i 4-5 dagar. Från klart rött till bruna flytningar, knappt 1/3 tampong i mängd.

Jag är nu på BIM +10 och har ännu starkare symtom är innan. Mina bröst känns som de sprängs av mjölk, har fortsatt högre temp än vanligt, ett starkt illamående (standard när jag är gravid), mycket molvärk (känns hårt i tjejmageb) finnar, irriterad, väldigt trött, ja ett helt gäng symtom.

Testade med CB digital imorse och fick ?Inte gravid? men har fortsatta saga plus på vanliga CB. Någon som varit med om samma? Någon som varit gravid men fått negativt på det digitala testet?

Bifogar senaste svaga plusset jag tog på BIM +7

• Svar på tråden Gravid trots allt?
  • Tussan94

Sitter lite i samma sits...

Dock var det några år sedan jag fick missfall, oplanerad graviditet...

Tråkigt att höra att du fick det men hoppas att det går vägen denna gången!

Har ingen koll på ÄL eller BIM men hade sex i mellandagarna o har mått skit sen dess.. Alla symptom som man kan tänka sig... Tog två tester förra veckan, båda negativa... Skulle vänta En vecka o ta ett igen, kan ju vara så att det är alldeles för tidigt :) Testa om en vecka o se då :) Håller tummarna!!

• Frips

Tack tussan94 :)

Det är minst sagt frustrerande det här! Om det här är en skengraviditet och min kropp spelar mig ett spratt så är det verkligen rejält. Galet om man kan få så mycket symtom och inte vara gravid... Har dessutom fått mörkare färg i underlivet, tydliga ådror på brösten, metallsmak i munnen, och många fler som allt tyder på en graviditet. Har en dotter på tre år samt graviditeten k höstas och båda dessa graviditeter har jag haft samma känsla och symtom.

Så tråkigt när testen visar negativt, hoppas hoppas du får plus när du kollar nästa gång :) Håller tummarna för dig med!!

Ja jag väntar ett par dagar/en vecka och provar igen. Kika just nu efter ÄL- som borde komma till helgen om det är så att jag inte är gravid nu, så då är det inte långt tills nästa försök :)

• LovisaM

Jag haft tvärtom gravid 1-2 på det digitala och inget plus alls på vanligt gravtest

• Frips

Så märkligt att man inte får positivt på båda LovisaM, även om de har olika känslighet. Jag känner inte riktigt att jag kan lite på ett (typ 5) svagt plus, hade varit härligare att få det svart på vitt på det digitala.

Har börjat googla som en tok efter de som plussat sent osv... Hehe allt för att dra efter halmstrån! De tidigare graviditeterna plussade jag starkt på BIM-1

• LovisaM

Ja det är märkligt att test visar olika, jag skulle vänta tre dagar och sen testa igen. Håller tummarna

• Tussan94

Ja jag tycker också det vore konstigt om jag var skengravid... Slutade med min p-spruta i somras o har inte fått tillbaka min mens... Pratade med min mamma igår o hon sa att både hon o min syster blev gravida jätte snabbt efter p-piller så kanske inte är konstigt om jag är gravid :)

Har illamående, mol/stick värk i livmodern som går ner i jumskarna, kan spy rakt ut nästan ibland, HATAR vissa lukter, dricker 4 l vatten om dagen o är ändå törstig, förstoppad i magen, svettig, känns som någon använt mina bröst som boxningssäckar aa listan kan göras lång x)

Svar på tråden Gravid trots allt?