• Anonym (Längtan)

Jag vill så väldigt gärna ha en son!

Hej!

Jag vet att detta ämne är SÅ tabubelagt! Jag ber därför om ursäkt på förhand om jag trampar någon på tårna. Det är absolut inte min mening, men jag är i ett sådant stort behov av tips och trix.

Det är så att jag så väldigt gärna skulle vilja ha en pojke, en son.
    Jag vet att det finns olika tips och trix, jag känner till de flesta (och känner också till att de så klart inte är 100%-iga). Men innan jag och maken kommer till skott med bebisverkstad, så skulle jag vilja ha ALLA tips som ni bara kan komma på, för hur man "gör en pojke". :)

Jag vill tillägga att jag vet att det är svårt att få barn oavsett, så ett barn oavsett kön är så klart välkommet. Men OM man nu får önska, så vill jag ju helst ha en pojke. Det är alltså därför jag ber er om tips.
    Blir det en flicka ändå, trots försök till pojke enligt konstens alla regler, så är det ju så och det är så klart HELT okej det med.

Snälla, inga elaka kommentarer. Tack.

• Svar på tråden Jag vill så väldigt gärna ha en son!
  • Anonym (Längtan)

Ni som har pojkar efter försök att just få pojke; hur har ni gjort?

• Anonym (Mamma)

Kan säga såå här att du kan testa allt skit du har googlat fram för en pojke men de kommer inte att funka!

De är 50/50% chans på vad de blir för kön!

• Anonym (Längtan)

Ja, eller ni som har en pojke utan att ha försökt att få till det.

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-17 13:26:49 följande:

Kan säga såå här att du kan testa allt skit du har googlat fram för en pojke men de kommer inte att funka!

De är 50/50% chans på vad de blir för kön!

Jo, det är klart. Men jag vet ju att det KAN funka. T ex när under ägglossningen osv. Samt om man äter viss mat osv (pH-värdet).
    Sedan är det ju inte 50/50, det är större sannolikhet att få en pojke, då det föds fler pojkar än flickor i världen (så oddsen är ju på min sida redan från start).

Men, som sagt, gärna tips från er som varit i samma situation. :)
  • Anonym (Magy)

Har inga tips att komma med utan tänkte bara säga att jag inte alls tycker att det är fel att vilja ha ett visst kön på sitt barn. Själv ville jag helst ha en dotter när jag var gravid och fick det oxå

Tror att om man har sex efter ägglossning så tror jag det lättare blir en kille eftersom dem simmarna är snabbare medans flicksimmare har mer uthållighet. Flicksimmare kan ligga å vänta på ett ägg längre tid. (Vet inte om det stämmer)

• Anonym (Lina)
    Anonym (Längtan) skrev 2018-01-17 13:17:34 följande:

Hej!

Jag vet att detta ämne är SÅ tabubelagt! Jag ber därför om ursäkt på förhand om jag trampar någon på tårna. Det är absolut inte min mening, men jag är i ett sådant stort behov av tips och trix.

Det är så att jag så väldigt gärna skulle vilja ha en pojke, en son.

Jag vet att det finns olika tips och trix, jag känner till de flesta (och känner också till att de så klart inte är 100%-iga). Men innan jag och maken kommer till skott med bebisverkstad, så skulle jag vilja ha ALLA tips som ni bara kan komma på, för hur man "gör en pojke". :)

Jag vill tillägga att jag vet att det är svårt att få barn oavsett, så ett barn oavsett kön är så klart välkommet. Men OM man nu får önska, så vill jag ju helst ha en pojke. Det är alltså därför jag ber er om tips.

Blir det en flicka ändå, trots försök till pojke enligt konstens alla regler, så är det ju så och det är så klart HELT okej det med.

Snälla, inga elaka kommentarer. Tack.

Har du barn sedan innan?
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Magy) skrev 2018-01-17 13:31:26 följande:

Har inga tips att komma med utan tänkte bara säga att jag inte alls tycker att det är fel att vilja ha ett visst kön på sitt barn. Själv ville jag helst ha en dotter när jag var gravid och fick det oxå

Tror att om man har sex efter ägglossning så tror jag det lättare blir en kille eftersom dem simmarna är snabbare medans flicksimmare har mer uthållighet. Flicksimmare kan ligga å vänta på ett ägg längre tid. (Vet inte om det stämmer)

Tack för din förståelse och kul att du också försökt få till ett specifikt kön. :) Grattis till "vinsten"!

Jo, det har jag också hört och det är en av de saker jag är säker på stämmer, då det kommer från forskarhåll (och således inte är ngt "husmorstips").
    Men jag tar gladeligen emot ALLA slags tips!

Tack än en gång för ditt inlägg!
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Lina) skrev 2018-01-17 13:32:26 följande:
    Har du barn sedan innan?
    Nej, det har jag inte. :)
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Längtan) skrev 2018-01-17 13:28:42 följande:

Jo, det är klart. Men jag vet ju att det KAN funka. T ex när under ägglossningen osv. Samt om man äter viss mat osv (pH-värdet).

Sedan är det ju inte 50/50, det är större sannolikhet att få en pojke, då det föds fler pojkar än flickor i världen (så oddsen är ju på min sida redan från start).

Men, som sagt, gärna tips från er som varit i samma situation. :)

Har 3pojkar o en flicka, ingen skilland med ägglossning lr mat! De är bara skitsnacka, man ska vara glad att man kan få barn alls
  • Kgjgdjtdu

Jag har en pojke och väntar antagligen en flicka. Vi hade sex på äl båda gångerna, men jag försökte äta syrlig mat innan vi gjorde flickan, för hade hört att de skulle hjälpa. Ingen orgasm för mig någon av gångerna.

Drack mycket kaffe och åt kött innan pojken,

• Anonym (Längtan)
    Kgjgdjtdu skrev 2018-01-17 13:48:53 följande:

Jag har en pojke och väntar antagligen en flicka. Vi hade sex på äl båda gångerna, men jag försökte äta syrlig mat innan vi gjorde flickan, för hade hört att de skulle hjälpa. Ingen orgasm för mig någon av gångerna.

Drack mycket kaffe och åt kött innan pojken,

Kaffe blir svårt, men te kanske har samma effekt? :D

Kött blir inga som helst problem.

Tack för ditt inlägg och grattis till en av varje!

• Dandelionan

Har inte heller några tips men ville också bara skriva att jag inte heller tycker att det är fel att vilja ha specifikt pojke/flicka.
    Många kvinnor vill gärna ha flicka och många män gärna pojke.

Jag kan också tillägga att jag förstår din önskan om just en pojke. Utan att säga för mycket. Flört

• MeandHim

Har två pojkar, hade sex varje dag... blev pojkar båda gångerna :) skulle gärna få en tjej om jag skaffar föer barn.

Svar på tråden Jag vill så väldigt gärna ha en son!