Sjuk utan feber?
Våran äldsta son och även mannens föräldrar har åkt på vinterns influensa. Sonen har haft de vanliga symptomen som hög feber, hosta med snuva och sen nu även dålig i magen. Svärisarna ungefär liknade.
Till saken är att jag under ett par dagar känt mig väldigt förkyld med hosta och snuva, hemsk huvudvärk emellanåt även väldigt mycket "sjukdomskänsla" men har ingen feber alls, även om det känns som så. Vissa stunder blir jag så extremt trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. Dålig i magen är jag också.
Även jobbigt med andningen på kvällarna speciellt, men det kan ju helt bero på graviditeten, vecka 31.
Kan jag åkt på influensa trots att febern uteblir? eller har jag bara dragit på mig en vanlig förskylning? Tanken är att jag ska vaccinera mig imorgon men hur funkar om jag redan har en pågående influensa? Kommer givetvis fråga sköterskan imorgon allt detta med.
Har fått utskrivet tamiflu (tror de hette så) i förebyggande då man konstaterade att sonen hade åkt på det, men bara hunnit äta en kapsel.