• nununu

Britax Smile 2, Emmaljunga nxt60/90 eller Uppababy Vista?

Famlar i barnvagnsdjungeln och behöver råd... har fastnat för de tre i rubriken - vilken är bäst? Och finns det någon annan, ännu bättre, som vi missat? Vi vill ha en kombi, men är i övrigt öppna för förslag.

• Svar på tråden Britax Smile 2, Emmaljunga nxt60/90 eller Uppababy Vista?
  • SofieJ

Jag har spanat in mig på en Joolz Geo2, den verkar ha allt jag är ute efter! Nu när jag kollar dina exempel ser de inte så dumma ut dock. Får kanske researcha lite mer... :)

• nununu
    SofieJ skrev 2018-01-18 01:22:39 följande:

Jag har spanat in mig på en Joolz Geo2, den verkar ha allt jag är ute efter! Nu när jag kollar dina exempel ser de inte så dumma ut dock. Får kanske researcha lite mer... :)

Jag får säga samma sak - Joolz ser ju också intressant ut! Hur ska man kunna bestämma sig?
  • Anonym (Joolz)

Hej,

Kidnappar tråden lite ;)

Har också funderat deras på joolz geo2 men vad tror ni om varukorgen? Den är ju i samma tyg som ligg/sittdel men skyddas inte för regn/smuts vid dåligt väder som vi har konstant i Sverige. :P

Tänker att den kan bli rätt ful med tiden? Jämfört med varukorg som typ emmaljungas nxt90 eller bugaboos.

• jennie08

Vi har beställt en Emmaljunga nxt60. Så liten, smidig och kompakt men ändå rymlig och stabil. Och den är väldigt fin. Vi beställde en Emmaljunga nxt60 outdoor navy - så snygg.

Liggdelen känns rymlig och ombonad och sittdelen likaså. Den har lite fjädring och känns inte alls så stum som många vagnar gör idag.

Den är lätt och enkel att fälla ihop och tar väldigt lite plats ihopfälld.

Snart kommer en nxt60F om man föredrar att kunna fälla ner ryggstödet helt. Den vi har beställt har ju ergonomisk sittdel.

Lycka till i vagndjungeln :)

• SofieJ
    Anonym (Joolz) skrev 2018-01-20 08:51:33 följande:

Hej,

Kidnappar tråden lite ;)

Har också funderat deras på joolz geo2 men vad tror ni om varukorgen? Den är ju i samma tyg som ligg/sittdel men skyddas inte för regn/smuts vid dåligt väder som vi har konstant i Sverige. :P

Tänker att den kan bli rätt ful med tiden? Jämfört med varukorg som typ emmaljungas nxt90 eller bugaboos.

Du har en poäng där, men går inte tyget att tvätta? Man kan även ta av den helt. Jag gillar att den är så himla stor! Verkar lättillgänglig också.
  • SofieJ
    jennie08 skrev 2018-01-20 09:27:23 följande:

Vi har beställt en Emmaljunga nxt60. Så liten, smidig och kompakt men ändå rymlig och stabil. Och den är väldigt fin. Vi beställde en Emmaljunga nxt60 outdoor navy - så snygg.

Liggdelen känns rymlig och ombonad och sittdelen likaså. Den har lite fjädring och känns inte alls så stum som många vagnar gör idag.

Den är lätt och enkel att fälla ihop och tar väldigt lite plats ihopfälld.

Snart kommer en nxt60F om man föredrar att kunna fälla ner ryggstödet helt. Den vi har beställt har ju ergonomisk sittdel.

Lycka till i vagndjungeln :)

Vet du vad som är skillnaden mellan nxt60 och nxt90? De verkar båda ha många av de egenskaper som Joolz har, men betydligt bättre pris...
  • jennie08
    SofieJ skrev 2018-01-20 09:45:41 följande:

Vet du vad som är skillnaden mellan nxt60 och nxt90? De verkar båda ha många av de egenskaper som Joolz har, men betydligt bättre pris...

Nxt90 har något bredare och tyngre chassi än 60 och ffa så går den att göra om till syskonvagn. Dessutom är handtaget lite annorlunda på nxt60 för att kunna göra så liten som möjligt när den fälls ihop.
  • SofieJ
    jennie08 skrev 2018-01-20 10:04:23 följande:

Nxt90 har något bredare och tyngre chassi än 60 och ffa så går den att göra om till syskonvagn. Dessutom är handtaget lite annorlunda på nxt60 för att kunna göra så liten som möjligt när den fälls ihop.

Ahaaa jag hade fått för mig att nxt90 var en uppdaterad version av 60, men så är då inte fallet. Tusen tack för info :)
  • efterfest
    SofieJ skrev 2018-01-20 09:45:41 följande:

Tror att den enda skillnaden är att nxt90 har ett bredare chassi. Dom har samma liggdel så ingen skillnad där, det för ju att nxt60 är smalare bara :)

Vi har beställt en nxt60 som vi ska hämta nästa vecka, längtar :)
  • efterfest
    efterfest skrev 2018-01-20 10:07:26 följande:

Tror att den enda skillnaden är att nxt90 har ett bredare chassi. Dom har samma liggdel så ingen skillnad där, det för ju att nxt60 är smalare bara :)

Vi har beställt en nxt60 som vi ska hämta nästa vecka, längtar :)

Oj var lite sen med svaret såg jag! Sorry ;)
  • jennie08
    efterfest skrev 2018-01-20 10:08:14 följande:

Oj var lite sen med svaret såg jag! Sorry ;)

Jag längtar också Hihi
Svar på tråden Britax Smile 2, Emmaljunga nxt60/90 eller Uppababy Vista?