• Anonym (Nyfiken)

    Vad hade ni gjort annorlunda?

    Undrar vad ni som lever i styvfamiljer hade gjort annorlunda om ni vetat vad ni vet idag och vad ni gjort som funkat bra?

  • Svar på tråden Vad hade ni gjort annorlunda?
  • Anonym (Q)

    Då hade jag aldrig gått in i en styvfamilj överhuvudtaget.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Q) skrev 2018-01-17 23:09:28 följande:

    Då hade jag aldrig gått in i en styvfamilj överhuvudtaget.


    Förmodligen inte jag heller
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q) skrev 2018-01-17 23:09:28 följande:

    Då hade jag aldrig gått in i en styvfamilj överhuvudtaget.


    Vill du berätta varför?
  • Anonym (pappa)

    Vi hade nog inte gjort så mycket annorlunda. Vi har från början haft samma syn på barn, uppfostran, samarbete och ansvar, och i och med det har vi fungerat klockrent. Inte totalt smärtfritt förstås, det gör inte bioföräldrar heller, men klockrent.

    Det gäller att alla drar åt samma håll.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Z) skrev 2018-01-17 23:13:23 följande:

    Förmodligen inte jag heller


    Ställer samma fråga till dig.????Varför inte?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-01-17 23:13:48 följande:

    Vill du berätta varför?


    Oj, det kommer ta en oändlighet att berätta. Kortfattat, för mycket jobb till alldeles för lite belöning.
  • Anonym (MM)

    Jag skulle heller aldrig ha gått in i en styvfamilj. Bara en massa krav och förväntningar men inga rättigheter och inte få vara en i familjen, bara någon som man anses är lätt att bytas ut. 

    Som tur valde jag bort den relationen för att träffa en man utan barn som älskar mig. 

  • Anonym (ben)

    Det finns mycket jag önskar att jag hade gjort annorlunda men om jag hade fått chansen att gå tillbaka i tiden så hade jag nog tyvärr gjort samma misstag igen ty jag visste inte bättre då.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (ben) skrev 2018-01-18 11:56:34 följande:

    Det finns mycket jag önskar att jag hade gjort annorlunda men om jag hade fått chansen att gå tillbaka i tiden så hade jag nog tyvärr gjort samma misstag igen ty jag visste inte bättre då.


    Förstår vad du menar men vilka var misstagen då?
  • Anonym (Q)
    Anonym (pappa) skrev 2018-01-17 23:15:41 följande:

    Vi hade nog inte gjort så mycket annorlunda. Vi har från början haft samma syn på barn, uppfostran, samarbete och ansvar, och i och med det har vi fungerat klockrent. Inte totalt smärtfritt förstås, det gör inte bioföräldrar heller, men klockrent.

    Det gäller att alla drar åt samma håll.


    Jag gissar på att du är bioföräldern i historian?
Svar på tråden Vad hade ni gjort annorlunda?